Grått och trist väder idag



Ja idag är det grått och trist och regnigt ute gah,, men man muntrar upp sig lite med att vi ska ha lite god mat och ett gott vitt vin till maten ikväll, brasan sprakar här inne och det är mysigt. Det är härligt med hösten på ett vis eftersom man kan krypa upp i soffan med en tidning eller bok och mysa och samtidigt höra hur brasan sprakar och ute blåser det och regnar då är det ännu mysigare när man sitter inomhus och har det varmt och göttigt och att laga lite extra god mat när det är höst är inte heller helt fel. Annars så längtar jag till julen och jag håller på att göra det fint här hemma och jag ska även göra mitt gamla rum i ordning, det lär ta lite tid eftersom jag ju ska kalka om rummet och möblera om helt i en annan stil än vad jag har haft innan så det ska bli roligt, jag är ju tokig i inredning och design. Annars så går livet vidare och jag mår bättre än på länge, kärleken får komma när det kommer sen men nu har jag absolut ingen brådska, jag ska bara ägna mig åt mig själv och göra allt det som jag själv vill och pyssla om mig själv. Det har kommit ett nytt gym i Hammenhög, jag tänkte prova ett gympapass där sedan någon gång, dom har visst både aerobics och vanlig gympa får se vilket som passar mig bäst, sedan ska jag köpa ett gångband också som jag kan gå på här oavsett om det regnar eller hur vädret än är, så kan man ju gå på det här inne och ha bra musik till  så går det som på räls. Ikväll blir det stek och klyftpotatis och bernaisås till kvällsmat och ett glas vitt vin till det, lagade ju stek igår men har kött över så det blir samma middag ikväll men det var supergott, har börjat laga mera mat nu när jag är här hemma och jag kan säga att jag har blivit riktigt duktig *ler*, far klagar lite för han har nämligen gått upp sedan jag kom hem flera kilon, nåja nu tar jag ju bara en gång av maten men han går och tar två gånger, det kanske beror på det hehe, men det är roligt att han tycker så mycket om maten. Ha det gott och kram på er!


Kommentarer
Postat av: Karina

Låter härligt ju ! Vad ska du ha för inredning då ? Jag ska också testa på det nya gymmet. Ses kanske där ;)

Kram!

2011-09-20 @ 20:41:22
Postat av: Anonym

Jag hade tänkt ha en teve där inne på väggen och dvd och sen ska jag ta bort den stora bokhyllan och stringhyllorna och jag ska ha mitt barskåp och dom tavlorna som jag hade i Skurup och sängen ska jag ju ha där inne och sedan ska jag ha en soffa och ett fint soffbord, ja det kommer att bli lite annorlunda än vad det var innan. Ja vi syns kanske på gymmet i Hammenhög ler

2011-09-22 @ 20:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0