Tisdag var det idag ja



Ja idag är det tisdag och det händer inget särskilt här idag, jag mår pissigt pga endon men jag försöker att göra det så bra som möjligt av det hela ändå. Jag ser fram emot min födelsedag på lördag då min moster och hennes sambo och min kusin Joakim kommer och mor och far och en kompis till oss som heter Kalle. Jag har tänkt bjuda på grillat och potatisgratäng till det och god sås  och grönsallad förstås, det är ju alltid gott med grillat särskilt på sommaren. Till kaffet har jag tänkt att vi ska ha vanlijglass och jordgubbar för jag är inte så glad för tårta och sen är det dessutom bättre för figuren med glass och jordgubbar, vill ju bli smal och fin då jag ju har lagt på mig en del kilon men nu ska dom bort igen så att jag får på mig alla fina kläder som jag har där uppe i lådor och mina gamla fina klännningar ska jag kunna ha igen hade jag tänkt, herregud jag har hållit på såhär i alla år och bantat och sen har det hållit ett tag och sen har man lagt på sig och sen har man fått banta igen och sen har det hållit ett tag och ja så har det hållit på hela livet så är det för mig, men jag har ändå aldrig ätit en massa kakor och godis och chips och sånt, nu äter jag mycket sallad och kött och ja bra mat vilket jag är van vid att göra sedan förr så det är inget konstigt för mig. Det som har svårare nu för att gå ner är ju att jag har endometrios och att jag inte kan gå ut och gå och röra på mig som jag kunde innan eftersom jag ju är yr men jag har önskat mig ett gångband som jag kan använda här inne när som helst oavsett vädrer och vind så det ska jag använda ofta när jag väl har skaffat ett sånt och sen är det bra för mitt blodtryck också, fick ju reda på att det är lite högt så det är också bra för den delen och sen mår man  ju bättre av att röra på sig och skulle jag bli yr här hemma så är det ju bara till att lägga sig ner en stund på sängen och sen när man känner sig bra igen så kan man gå igen på gångbandet. Jag önskar mig inget särskilt annars i födelsedagspresent jag är glad att mina nära och kära kommer hit till mig men sen är det ju klart att det är roligt att få något i present också men det viktigaste är ju att dom kommer till mig. Ha nu en riktigt bra dag allihopa och kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0