Ikväll är det finalen heja Eric Saade!



Ja ikväll är det finalen i melodifestivalen och Eric Saade gick ju vidare så man  håller ju själklart på honom ska bli spännande att se hur det går för honom. Annars idag så har min sambo varit på skytteövning inför tävlingen som han ska vara med i, han brukar vara med i skytte tävlingar och har vunnit många priser i det så han är duktig på det. Han kom nästan hem precis så vi har bara fikat och nu vilar han och Kurre en stund. Jag har dammsugat hela huset idag så nu är här nystädat och fint och jag ska även lägga ut den nya mattan här som vi ska ha i datarummet/ finrummet vi har ett stort matbord som vi använder när det kommer gäster så det rummet är både datarum och matrummet när det kommer gäster, bra när ett rum kan fylla två funktioner, vi har även barskåpet här inne som är festligt att öppna när gästerna kommer och ja det ser festligt ut, det är bra när man kan använda samma rum till två saker praktiskt och bra, så vi kan säga att det är liksom är finrummet i huset *ler*. Sedan har vi ju teverummet som är det största rummet i huset och det är ju också finrum på sätt och vis men jag kallar det mer för vårt teverum och allrum så att säga. Jag har fått upp dom andra gardinerna som jag strök häromdagen också så nu är där sommarfint i alla rummen med nya gardiner överallt, nu är det bara sommaren också som ska infinna sig. Innan melodifestivalen ikväll så ska jag se Kvällen är din som börjar på kanal 4 klockan 20.00 det är Martin Stenmarck som har programmet och det är det där dom uppfyller folks önskningar och då har dom gjort saker för andra och deras anhöriga har anmält dom till programmet för att dom ska få sin högsta önskan uppfylld för dom har glömt bort sig själva när dom har tänkt på alla andra och så blir det ju oftast att man glömmer bort sig själv när man bryr sig om alla andra det vet jag själv, så det ska bli spännande att se vad för önskningar dom människorna har som är med i dagens program. I förra programmet var där en kvinna som alltid hade drömt om att sjunga med Kikki Danielsson så det fick hon göra och där var en man som alltid hade drömt om att få flyga ett flygplan och hade i sina ungdomsdagar velat ta flygcertifikat men ej kunnat pga att han hade fel på synen, men nu fick han flyga ett flygplan och han hade en lärare sidan om sig men han flög ju planet alldeles själv ändå så det var en dröm som uppfylldes där och man såg hur lycklig han var, ja där är jättemånga under bara ett program som dom hinner med att uppfylla folks drömmar, i förra programmet var där sex stycken som dom hann att uppfylla deras högsta drömmar, jag trodde ju själv att det bara skulle vara en i varje program men det är mycket roligare när dom har så många och att det är helt olika saker som uppfylls för var och en har ju olika drömmar. Klockan 21.00 är det då dags för finalen i melodifestivalen så då ska jag se på Eric Saade och jag håller både tårna och tummarna på att han ska komma på bra plats om han då inte tar hem hela tävlingen och vinner förstås, nu önskar jag er en riktigt trevlig lördag. kram på er!

Kommentarer
Postat av: Karina

Vilken årskurs sprang han i då ? Var det i S-hamn han sprang eller ? Dom hållerju Kalvinknattet överallt , Ystad , Malmö , Helsingborg ; kristianstad mfl ställen. Killen som vann årskurs 2 hete Scott och går i samma klass som Ida.

2011-05-15 @ 16:13:07
Postat av: Johanna

Det var i Ystad men han är nog äldre tror jag kolla på min sida på Facebook bland mina vänner Linda Krondahl så ser du hur han ser ut, hon har hans bild på sin status.

2011-05-15 @ 17:29:21
URL: http://megaciccigirlgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0