idag bär det av till österlen



Ja eller ikväll rättare sagt vid fem halv sex tiden så kommer mor och far hit och hämtar mig men först så ska vi dricka en kopp kaffe och invänta min sambo som kommer från jobbet och sen ska vi fika ihop med honom också dom vill ju prata och fika med honom också. Imorgon åker min sambo iväg tidigt tidigt då han ger sig iväg för att åka på sin militärövning med hemvärnet så sen är han där några dagar och dom får aldrig reda på vad som ska hända eller vad för slags övningar som kommer utan det blir en överraskning, det är väl lite det som är charmen och tjusningen med det hela och kompisarna där förstås för dom har ju jätteroligt grabbarna *ler*. Min sambo ringer mig varje dag om han kan så att säga för på vissa ställen är där ju ingen täckning och dom ska ju ligga i tält så vi får väl se han får ringa när han kan och skulle han  inte kunna så är det ju inget med det jag vet ju var han är så det är lugnt. Jag har lite  matvaror som jag får ta med mig hem till mor och far för att dom inte ska bli fördärvade där är lite sillsorter som vi kan ha en dag med potatis och sen har jag olika sorters yoghurt som jag brukar ta när jag är sugen på något, nyttigare än annat ju. Brieosten får jag också ta den brukar vi ha till kaffet, och dom två salladshuvudena och gurkan får jag också ta med mig, ska köpa nytt på vägen hem till nästa vecka, får även köpa ny Brieost då som vi ska ha till kaffet här hemma. Man försöker ju gå ner lite i vikt och jag har satt målvikten 70 kg sedan får vi se hur man ser ut också för det är ju inte bara vikten utan det är ju hur man ser ut i kroppen också som gäller och jag är ju grovt byggd så men målet jag har satt är att jag ska kunna få på mig dom gamla fina klänningarna som jag hade när jag tog ut och dansade så när dom passar allihopa då har jag nått mitt mått sen vad vågen står på då det vet jag ju inte men som sagt man får ta lite i taget och som det är nu så har jag gått ner tre kilon och det är jag nöjd med på denna korta tiden och nu ska jag har den där veckan också och då får man räkna med att man har vätska i kroppen och att man kan väga ett kilo eller mer än vanligt och det stämmer med vad jag har gått ner innan och hur jag väger nu så det är lugnt, visst får man unna sig lite någon gång och jag har en yoghurtglass som är jättebra och god som bara den och jag tar bar lite tills suget är borta sen så är man nöjd men det är som sagt bara när det stora suget sätter in och mjukglass är heller inte farligt det är bara pulver och vatten så det tänkte jag att mor och jag ska köra och handla någon dag nu i veckan. Min sambo var så sugen på pizza nu igår och han frågade mig om jag ville ha nä sa jag jag tar hellre thaimat då för det är ju inte farligt men eftersom vi hade det sist så var inte min sambo sugen på det men jag sa jamen ta du pizza för jag har det grillade och jag har gjort sallad och har lite pasta till det hela så jag är nöjd med det, ta du en pizza så äter jag det andra för jag vill inte att han ska skippa det som han är sugen på bara för att jag inte vill äta pizza nu när jag ska gå ner i vikt, så det blev så att han beställde pizza och jag var helnöjd med min sallad och goda grillade köttbitar och lite pasta till det *ler*, är faktiskt riktigt stolt över mig själv, men det är ju heller inte första gången som man har gått ner i vikt, har hållit på så hela livet ju i stort sätt mer eller mindre. Nej nu ska jag gå och kolla så att jag får med mig allting som jag ska ha med mig men jag tror att jag har fått med allting. När det gäller vikt så är det socker som man ska akta sig för fett och så är inte farligt och även pasta och bröd och potatis ska man äta mindre av och mycket sallad och jag bara älskar sallad ju och socker har jag slutat för länge sedan med i kaffet, jag hade två sockerbitar i förr, så bara där gör det ju mycket på sig och sedan dricker jag alltid vatten till maten varje dag och det är jättegott. Nej nu får jag slita mig från datorn *ler* tjingeling pling på er!

Kommentarer
Postat av: Karina

Grattis till de tre kg !!! Go Girl !

2011-05-03 @ 22:12:53
URL: http://null
Postat av: Karina

Jag hittar inte tipsen om present ????

2011-05-03 @ 22:14:26
URL: http://null
Postat av: Johanna

Jo dom finns i mitt förra inlägg på kommentarerna



2011-05-04 @ 00:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0