Ett steg på vägen



Ja jag var ju hos doktorn med min fot idag och vi kan ju nu helt utesluta propp och denna läkaren är väldigt noga vilket är viktigt så han tog prover idag och tog blodtrycket och sen ville han att om inte dom där inne skickar en kallelse till mig så ska jag själv höra av mig till dom för jag ska in och ta blodtrycket senare igen  några gånger och sen är det nog dags för en röntgen i hela kroppen och därefter så blir det förmodligen ortopeden där man kanske kan få chansen att prova ut skor som passar min fot, men min läkare vill först kolla att allting är bra med mig och det är ju jättebra men ovanligt att dom kostar på en  så stor undersökning på en.Jag ska önska mig en gångmaskin i födelsepresent tänkte jag, jag var inne på Rusta idag och där var en som gick på 2495 kronor och den var ihopfällbar vilket är väldigt praktiskt och sen kan man ju flytta den från sovrummet och in till teverummet och gå där när man ser på teve och oavsett vilket väder det än är ute så kan man gå på den ju. Eftersom jag har endometrios så kan jag inte gå ut och gå hur som helst då jag som oftast är väldigt yr men det finns ju dock perioder då jag kan gå och då är det ju bäst att jag då går hemma på gångband och när jag känner att jag börjar bli yr så kan jag lägga mig på sängen och sedan fortsätta att träna när jag känner mig bra igen, så det önskar jag mig i födelsedagspresent, det är ju viktigt att man sköter om sig själv och att man mår bra och att kroppen mår bra så det är ju ingen dålig sak att önska sig. Det är i alla fall skönt att jag har varit iväg hos doktorn idag och sen får vi se hur det går vidare med detta. Vi var ju inne på Rusta och där hittade jag även ett par jättefina och sköna skor i storlek 39 och dom passade mig perfekt på båda fötterna, det är sådana som man liksom sticker in fötterna i och sportiga och där är ingen häl på dom, typ en slags tofflor fast då i materialet som joggingskor, jag tror att det beror väldigt mycket på vilken typ av skor man använder och jag får använda bekväma skor som dessa och dom är väldigt fräsiga och sportiga och man kan ha dom till både shorts och jeans på sommaren så det var praktiskt att jag hittade dom och endast 200 kronor och då behöver jag bara köpa ett par skor för denna storleken  passade på båda fossingarna *ler*, jag lämnar tillbaka dom andra fyra paren skor som jag hade tänkt köpa så det blev kalasbra och billigt också yeah! Nu är jag hemma igen och mor och jag fikade när vi kom hit och sen åkte hon hem och  nu väntar jag på att min sambo ska komma hem vid sextiden. Jag har kvällsmaten klar för det blev över sedan igår så det är skönt och pasta har jag som är färdig till att bara värmas så det är bara salladen som jag ska göra. Nu är jag lite trött så nu ska jag gå och vila mig en stund innan min sambo kommer hem hej svej leverpastej!  Jag är jättenöjd med mina skor som jag hittade idag men jag var sugen på dom blommiga inneskorna också men dom får jag ta en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0