Vad blir det för mat?



Ja idag jobbar min sambo från 08.00 till 17.00 så det är mer lagom tid han jobbar idag inte så sent och det är skönt och jag tänkte att vi skulle ha spagetti och köttfärssås till kvällsmat idag så jag har tagit upp blandfärs som vi ska ha och sedan ringde jag och påminde min sambo om lite varor som vi ska ha till att göra köttfärssåsen, han gillar inte den vanliga köttfärssåsen med tomat, han är inte så förtjust i tomater eller rättare sagt han gillar inte tomat alls så därför blir det en helt annan sås brunsås med grädde och lite annat gött i där vi sedan lägger i köttfärsen, det är min sambo som gör den för jag kan inte den sortens sås så den får han göra om den ska smaka som han vill att den ska smaka *ler*, jag kokar spagettin ikväll hehe! Annars så ska vi bara ta det lugnt ikväll och se på teve och bara mysa. Det är så kallt och rått ute idag så jag har satt igång kaminen på full speed och jag får lägga in med jämna mellanrum igen så att det ska hålla värmen här inne, tråkigt när det är så regnigt och ruskigt väder ute brrr... men huvudsaken att här är varmt och gött här inne och att vi har det mysigt. Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0