Uppdelning och köp av gamlamormors saker



Ja min mormors bror dog för inte så länge sedan och han bodde i sitt barndomshem och har bott där ända sedan min gamlamormor dog och han var ungkarl och idag så skulle alla samlas där hemma och köpa det som dom ville ha som minne av gamlamormor och Eve, och mor var där och jag hade sagt ifrån om en del saker som jag kommer ihåg att gamlamormor använde för jag har ju haft turen att få träffa min gamlamormor även om hon nu har varit död i många år så när jag var fem år gammal så var jag ofta hemma hos gamlamormor och även sen när jag blev ändre, hon blev 95 år gammal så det var en riktig kruttanta och hon var inte sjuk heller och pigg och gla ända till slutet *ler*. Det är rätt roligt att ha något som man kommer ihåg från när man var hos gamlamormor som minne, där finns några saker som jag har som minne nämligen en liten tavla som alltid hängde i köket ovanför dörren eller rättare sagt jag tror att det egentligen är ett underlägg med en bild av en kvinna som går med en kruka på huvudet och den hängde där som en tavla, den kommer jag särskilt ihåg och den har jag tänkt ska hänga ovanför vår dörr i köket nu, så var gång man tittar på den så kommer man ihåg gamlamormor och den tiden när man var liten och var där på besök, sedan var där lite andra saker som man har minnen av som mor fick tag på där så det var roligt. Annars så håller vi på att laga mat och det blir fläskfilé idag till kvällsmat och potatisklyftor och bernaissås och jag ska ha sallad och tomater till mums filibabba. Snart är det solsidan också det får ni bara inte missa klockan 20.00 på fyran kommer det, där är alltid något som man känner igen sig i hon som är skådespelerska och som umgås med sina "fina " väninnor som ingår i barngruppen dom som hon har legat på bb med och jag skrattade så åt det att så fort hon gick ut ur rummet så snackade dom skit om henne och hon hörde det och sen snackade alla skit om varandra när dom gick ut ur rummet så till slut blev hon så förbannad att hon gick in och sa att när du går ut så tycker dom andra si och så om dig och vise versa och sedan hade dom sagt om henne att hon var tjock så hon sa nu ska denna tjocka kossan gå ut och röka och alla bara gapade hehe, det är en sån sak som jag skulle kunnat vräka av mig om jag hade blivit lika förbannad hehe, så i henne känner man igen sig. Nu ska vi äta kvällsmat, önskar er en trevlig söndagskväll, kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0