Tevetipset!



Ja ikväll kommer Kalla Fakta på fyran klockan 21.00 där visar dom hur människor som blivit operade för fetma lider efteråt, dom här operationerna har ju varit så populära och dom tar ju en bit av magen och en av tjejerna som blivit opererade sa att visst hon gick hela tiden bara ner och ner men hon var ständigt hungrig och livet hade blivit ett helvete, är priset värt det? Läkaren som hade gjort operationerna han sket i vilket verkade det som för han hade ju tjänat pengar på att göra operationerna, det är inte klokt alltså, dessa människors liv har blivit ett helvete, den ena tjejen sa att dom bara opererar och tänker inte på hur människornas fortsatta liv kommer till att bli hemskt! Programmet är helt klart sevärt. Jag säger bara det, jag är hellre rund go och gla än att vara smal, smal har aldrig varit min modell, jo det fanns en tid då jag hela tiden bantade och skulle vara smal för att passa alla andra från det att jag var liten tills när jag gick i sjuan men då vände det på andra hållet och jag fick anorexia eller var på väg att få det för sjuksköterskan och lärare och mina klasskompisar upptäckte att jag inte åt i matsalen och reagerade i tid som tur var annars så hade jag kanske inte klarat av det, ju mera jag gick ner och ju mindre jag blev desto större kick fick jag av det och sen hade jag blivit kär i en kille som var skitsmal och jag trodde att han bara gillade smala tjejer eftersom han var smal själv, vad dum jag var *ler* för efter några år såg jag honom i affären, där han var med sin tjej och hon var INTE pinnsmal tvärtom var hon rund och go och gla och då förstod jag hur dum jag hade varit på den tiden, det handlar ju inte om det, det handlar om hur du är som person och att du är go och glad och så länge du inte får besvär av det som att man inte kan gå eller att man har dålig kondis så ska man vara glad, visst ska man tänka på vad man äter men det har jag alltid gjort ända sedan jag var liten, man unnar sig något gott då och då för det måste man ju annars så blir livet tråkigt, som sagt var nöjda med hur ni är smala eller tjocka, mellantjocka, mulliga vad ni nu än är lev livet och var glada!!!! Livet är för kort för att hålla på och tramsa utan njut av livet istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0