Piffar till det lite här hemma



Ja eftersom det känns som att det är vår när solen skiner så har man fått lite vårkändlor och jag piffar till det och gör det lite våraktigt här hemma, jag har satt ut lite påsksaker som kycklingar och lite annat roligt här hemma, visst är det lite tidigt men man behöver lite uppiggande saker omkring sig och jag har en tavla i porslin med en tocke på som jag har hängt i teverummet bredvid teven och det är ju dom små detaljerna som gör det sägs det ju och det är så sant så sant, nästa steg sen är att byta gardiner till vårgardiner men det får vara till en annan dag, ska fortsätta att dammsuga färdigt hela huset först, men man blir verkligen glad av att se söta små påsksaker som jag har ståendes på hyllorna i datarummet och lite varstans i huset och sen har jag även en stor rolig tavla med en tocke på som jag ska ha i köket sen men den får jag vänta med lite närmare påsk eller så åker den kanske rent av upp ikväll hehe! Ikväll är det klass 9 A på ettan och det ska bil spännande att se hur det går för dom stackars eleverna som har sådana torrbollar till lärare som inte kan lära ut saker och ting till dom så att dom inte kan ett enda dugg nu och snart ska dom sluta och välja till gymnasiet men saken är ju den att dom inte är godkända i ett enda ämne pga att lärarna inte vet hur man ska lära ut och dom två proffslärarna som har kommit dit för att hjälpa till dom bara virrar på huvudet åt dom lärarna som eleverna har, det har ju visat sig att när dom så kallade proffslärarna har undervisat eleverna då förstår dom och blir urlyckliga att dom faktiskt har lärt sig något så det är inte eleverna det är fel på utan lärarna, se det ikväll på kanal ett klockan 20.00. Nu längtar man bara till att det ska bli lite varmare så att man kan gå ut och gå och även att lägga ut en filt på gräsmattan och ta med sig en bok eller en tidning och bara lapa sol härligt *ler* och snacka inte om hur härligt det är när man kommer att grilla en massa gott i sommar så nog längtar man alltid. Nej nu ska jag återgå till min dammsugning tjingeling pling på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0