Nya skor



Ja jag har ju haft propp i min ena fot och det innebär att den har blivit svullen och den skadan går inte ner så där är två storlekar som skiljer från den ena foten från den andra och man kan tydligen få stöd i pengar till detta när det skiljer så mycket på fötterna och min mor var inne på hälsokostaffären och där var jättesnygga skor som hon lånde hem hon tog 38 i min högra fot och 40 i den andra och när jag hade lagt i en liten sula i hälen och en i ovanskon på den vänstra  så satt dom som gjutna på fötterna när jag provade dom här hemma idag så jag är överlycklig att jag har lyckats att få tag på två par fina skor ett par vita i marin och vitt och ett par som är röda marinblåa och vita så det var kanon idag, det andra paret som jag får kvar får jag försöka sälja på tradera där är kanske någon som har tvärtom som jag att dom har haft propp i högra foten och behöver en större sko på den ja alltså tvärtom som jag har det för då kan jag sälja dom paren till dom ju, får se hur man gör med det sen, men huvudsaken var ju att jag äntligen har hittat fina skor för fastän man har haft propp i foten så vill man ju ändå ha fina snygga skor och inte gå omkring i gamla fula kärringaskor som det annars görs för dom som har problem med sina fötter, nej nu ska jag gå och vila mig och lägga värmedynan på magen för jag mår inte så bra just nu och det gör jätteont, tjingeling så länge.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej Johanna!



Under kategorin Endometrios, på min blogg, kan du läsa om min historia. Jag har genomgått flertalet behandlingar och vet verkligen hur det är att leva med denna jävulska sjukdom. Är det några frågor du har, eller bara vill prata, så tveka inte att höra av dig.



Något som hjälpt mig mycket, är just att veta att man inte är ensam. Vi är fler än du anar och att då ha någon som VET vad det handlar om, och kunna prata med någon om det är ovärdeligt!!!



När fick du diagnosen? Går du på någon behandling?



Hör gärna av dig!



Hälsningar Pernilla

2011-03-29 @ 19:08:04
URL: http://mylifeandsoul.blogg.se/
Postat av: Johanna

För en tid sedan kom jag in akut till en gynläkare och hon tittade på ultraljud och såg då att jag hade vätska på båda sidorna av nederbuken alltså blod och att jag hade hur ska man förklara det, hål i sidorna där blodet kommer och går bakom ryggen och det är ju tydligen det som man får ont av, äh, det där lät konstigt men du förstår nog vad jag menar, jag får så ont i korsryggen ju och det var tydligen pga att blodet kommer bakom ryggen där det egentligen inte ska komma. Hon tog bilder på detta så bevisen på det finns och jag ska begära att få ut journalen på det. Som behandling sa hon att jag skulle gå på en tablett som skulle vara ofarlig men när jag själv tog reda på vad biverkningarna och allting kring läkemedlet i Fass så stod där något helt annat, jag har tex haft lungemboli och då får man absolut inte ta dessa tabletter stod där, det skulle ju hon om någon ha sagt till mig och inte rekmmenderat dessa tabletter, så för tillfället så har jag ingen behandling, det enda jag gör är att ta smärtstillande även om inte värken går bort helt så tar det bort lite av smärtan och sen ligger jag med värmedynan på magen och sedan skiftar jag så att jag har den på ryggen, så nej ingen behandling annars för tillfället. Ja det är guld värt att ha någon att prata med som vet vad det innebär, för inga andra kan föreställa sig hur det är, kram på dig!

2011-03-30 @ 14:16:24
URL: http://megaciccigirlgirl.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vad var det för tablett? Var det på gyn du träffade läkaren? Det finns väldigt många olika hormonbehandlingar att använda sig av. Jag har gått igenom 3 olika, vilket på mig inte fungerat, men på andra har det fungerat hur bra som helst.



Just det du pratat om tidigare att ingen förstår hur jävla jobbigt det är, det har jag gått igenom väldigt mycket och väldigt många gånger. Problemet är att det inte syns hur jävla ont det gör, hela tiden... Jag äter morfin dagligen för att stå ut med smärtorna. När jag berättar det för folk, då brukar dom hajja till och inse att det är nog värre än dom trodde. Dom som inte förstår och inte verkar vilja förstå, där måste du försöka lära dig att ignorera dom och strunta i dom. Det kommer att ta alldeles för mycket energi av dig att försöka "övertyga" dom om att du har en dold sjukdom. Försöka få prata med en kurator eller liknande, om hur du mår och om denna person kan hjälpa dig att ta tag i de jobbiga bitarna. Jag har haft en sån person som hjälpte mig med kontaker via arb.förmedlingen/försäkringskassan osv. Nu har jag fått tag på en jättebra kontakt på AF som förstår vad det är jag gått igenom och hur det är jag har det nu och att jag inte kan söka jobb var som helst i landet eller ens söka vilket jobb som helst.



Jag finns på både msn (du har ju min mailadress) eller på FB (mitt förnamn, samt efternamnet som finns i mailadressen) om du vill lägga till mig och prata mer privat än här på bloggen.

2011-03-31 @ 10:58:44
URL: http://mylifeandsoul.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej!



Jag har inte hittat din adress men du kan väl lägga till mig Johanna Helmersson på facebook och sen är min e-mailadress [email protected]. Tabletten var provera som jag inte kan ta för i Fass stod där att dom som har haft lungemboli inte fick ta dom och det skulle ju läkaren ha kollat innan, så man får lite på sig själv och själv ta reda på allt, man kan inte lita på alla läkare tydligen, lite dåligt tycker man ju men men....

2011-03-31 @ 17:14:35
URL: http://megaciccigirlgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0