Nu har mor och far varit här på fika



Ja far och mor skulle lämna in en tavla på Bukowski i Malmö som dom ska auktionera ut och när dom ändå var här förbi så kom dom in om och drack en kopp kaffe och pratade och det behövde jag. Jag har jätteont i magen och mår pissigt och nu har jag börjat blöda också så nu är hela karusellen igång usch  och blä men det är ju så det är. Igår såg jag på det nya programmet Mamma byter bo och det var rätt trevligt faktiskt, det var helt olika familjer som hade helt olika stilar i hemmen det ena paret var väldigt pedanta och den andra familjen var normal med lite skit i hörnen men absolut inte något märkbart så utan ja barnen fick röra sig och det var familjen som stod i fokus där medans den andra familjen hade bara arbetet i fokus och barnen kom i skymundan. Dom lärde sig en hel del på den tiden som dom var hos varandra, den familjen som ägnade sig minst åt sina barn lärde sig att dom nog skulle ägna sig mera åt sina barn för man vet aldrig vad som kan hända i morgon och den andra familjen lärde mannen sig att det inte skadade att hjälpa sin fru lite grann då och då med disk och tvätt så dom fick sig båda en tankeställare och det skadar ju aldrig. Det andra programmet på teve 4 plus där dom skulle stajla om människor som dom plockade på stan var också jätteroligt, det var två engelska stylister som plockade ut människor som dom tyckte hade fastnat i 80-talet eller ja helt enkelt behövde stylas om och jösses vilket jobb dom gjorde, när dom hade visningen i slutet så såg man hur förändrade människorna hade blivit med både frisyrer och kläder, där ser man hur mycket det gör på sig, sånt tänker man oftast inte på men det gör jättemycket på sig och människorna var ju som nya och många fick tillbaka sitt självförtroende, så dom programmen ska jag helt klart se igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0