lagar mat



Ja nu håller jag på med att göra kvällsmat och det blir enkelt idag, min sambo hade köpt hem potatis burgare idag så det ska vi ha och jag ska ha ett berg av sallad till det med tomater och lite vitlöksdressing ovanpå det göttigt. Där är inget särskilt bra på teven ikväll och det är dåligt tycker jag, men man har alltid någon bra film eller serie som man kan titta på och det är ju tur det. Det är hemskt när man ser på nyheterna om hur Japanerna har det i Japan nu, inte nog med att där har varit en tsunami och att dom har fått allting förstört överallt utan sen har även kärnkraften pajat och släpper nu ut radioaktivitet och värre lär det visst bli usch ja, tycker synd om människorna, dom har ju försökt att kyla ner reaktorerna i kärnkraftverken men det lyckades inte och sedan fick dom avsluta pga att där var för höga halter radioaktivitet så vi vet ännu inte hur det kommer att sluta. Jag hörde precis att Sverige ska erbjuda alla svenskar som är i Japan en evakueringsplan så att alla som vill får komma hem och likadant gör alla andra länder tex Frankrike, ja vi får hålla tummarna för att dom lyckas att kyla ner reaktorerna men det ser ju inte så ljust ut. Nej nu ska jag fortsätta att laga mat tjingeling pling på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0