Kanske inte så lätt att förstå det



Ja för dom som inte vet hur det är att ha sjukdomen Endometrios så är det nog inte så lätt att sätta sig in i det och kunna förstå det, min sambo försöker att sätta sig in i det hela men det är inte så lätt för honom heller alltid att se mig dålig, klart att det tar på honom också, han vill ju inte att jag ska må dåligt. Men oftast så alla andra i ens omgivning har svårt att förstå hur det känns och hur man har det och jag vet inte hur man ska förklara eller bevisa att man mår så dåligt som man gör för det syns ju liksom inte utanpå en. Det känns lite bättre idag i alla fall trots att jag har jävligt ont och mår pissigt, kanske  låter konstigt att man kan må lite bättre trots att man har så ont och mår illa och är yr och så men ja svårt att förklara det, man får ju göra det bästa möjliga av situationen så att säga. Eftersom jag mår så dåligt så blir jag ju gärna lite lättirriterad också även om jag in i det längsta försöker att hålla masken när det gäller smärtan och så så är det inte alltid så lätt att göra det, men jag är nog en mästare på att dölja hur dåligt jag mår in i det längsta, till sist går det ju inte och ibland brister det och känslorna kommer fram som en bomb så det är nog inte så lätt för min sambo alla gånger heller, men han försöker så gott han kan att förstå mig. Jag älskar min sambo jättemycket även om vi ibland trätts lite om ditten och datten, men oftast så går det över ganska fort igen, och vilka par trättes inte någon gång då och då om saker och ting, dom som säger att dom inte gör det dom ljuger. Min sambo har just nu kört hem till sin far för att hjälpa honom lite, får se vad vi ska ha till kvällsmat, det får bli något enkelt och ärligt talat är jag inte så värst hungrig eller matsugen precis, men något måste man ju ha i sig så vi får väl se vad det blir för något. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0