Kallt och ruggigt ute




Ja det är riktigt kallt och ruggigt ute usch och fy, man längtar hela tiden till vår och sommar och värmen framför allt och solen som piggar upp en. Jag har slängt in en tvätt och annars så har jag inte gjort så värst mycket för jag har fortfarande blödningar och mår pissigt, jag kan ju inte räkna som er andra att blödningarna är slut en gång i månaden och sen är det fyra veckor och dags igen utan jag vet knappt när det börjar eller slutar för det håller på mer eller mindre hela tiden fast mängden varierar och det är ju ganska jobbigt. Smärtorna har jag inte just nu och det är ju skönt men jag känner mig yr och orkeslös och matt i hela kroppen och det är ju också symptom på det hela så hellre det än att ha jätteont vilket jag har när det är som värst och blödningarna kan man stå ut med även om det är jobbigt det också men det är så det är så det är bara till att vänja sig vid det, visserligen ska jag till läkaren igen men jag har ju fått reda på vad dom  kan göra och det är ju inget som kommer att ta bort alla symptomen men det kan ju lindra i alla fall och det är ju bra det i alla fall. Det värsta är att man känner sig så orkeslös att man inte orkar göra dom vanliga sysslorna här hemma, visserligen har jag slängt in en tvätt i tvättmaskinen idag men det finns ju mycket annat som man vill göra men när man känner att kroppen inte orkar med det så får man låta bli annars så börjar kroppen att blöda ännu mera och det vill jag definitivt inte som tex om man börjar att dammsuga vilket kroppen inte orkar just nu men om jag mot förmodan tvingar mig till att dammsuga för att jag bara VILL göra det vilket jag har gjort ibland, för jag blir så trött på att man inte kan göra det man vill göra och då blir det bara värre och man sätter igång att blöda jättemycket och då får man inse att jag får vänta och göra det som ska göras efter hand som jag kan göra det och lite i taget, det känns väldigt frustrerande men vad ska man göra när det är som det är? Min sambo jobbar från 08.00 idag till klockan 18.00, han har fått mera timmar denna veckan då där är många som är sjuka på jobbet. Nu ska jag gå och lägga mig en stund för jag känner att jag börjar bli jättetrött och inte orkar var uppe just nu, när jag väl har vilat några timmar så känner jag mig pigg och laddad igen så jag tror att jag gör det tjingeling pling på er så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0