Planerar inför midsommarafton



Ja jag planerar lite inför midsommarafton som vi ska fira här hemma hos oss och det blir min mor och far och en vän till oss som heter Kalle. Dom kommer på eftermiddagen vid tretiden så att vi kan dricka kaffe och det blir nog en liten bit vetebröd till fikat och sen ska vi ju ha sill och jansson och prinskorv och köttbullar och lax mm... senare blir det förstås jordgubbar med vanlijglass det hör ju till på midsommarafton, jag har planerat hur jag ska duka och vilka servetter jag ska ha. Annars så mår jag inte så värst bra idag och har jätteont av endometriosen så jag hade egentligen tänkt dammsuga idag men det får vänta tills i morgon om jag känner mig bättre då så tar jag det försiktigt och tar rum för rum. Jag har fått svar på röntgen nu och det var Endometrios som jag har och  mycket dessutom det var en tjock hinna sa han vilket innebär att det är mycket av det och att jag hade en ofarlig cysta  och det gör dom inte något åt eftersom den är ofarlig men huvudsaken att där inte var några tumörer eller annat hemskt. Jag ska vidare till gynokologi sen så får vi se vad dom säger om det hela för dom får ju också titta på det, men jag hoppas inte på för mycket för enligt vad jag har läst om det så även om man hade opererat bort allting så går det inte bort ens då så i nuläget finns där inget att göra merrän att ta smärtlindrande tabletter. För min fot så har jag fått vattendrivande vilket också hjälper eftersom jag ju får mycket vätska i kroppen pga endometriosen så man får springa på toa flera gånger om dagen, men det hjälper också för vikten för jag har märkt att en stor del är vätska, visst jag har gått ner några kilon, kan inte säga exakt hur mycket eftersom det inte är bra att väga sig när man har mens och väger ett par tre kilon mer än vanligt pga vätska och så men jag har i alla fall gått ner fyra kilon så jag borde vid nuläget ha gått ner 6 kilon eller 7 så jag ska väga mig efter menstrationen så får vi se vad jag väger då, men i vilket fall som helst så sa mor igår när dom var här att hon såg att jag hade gått ner ännu mera på midjan och baken och ja överallt så det går ju inte bort på en gång utan det går lite och lite efter hand och det är jätteroligt när folk märker det och säger att man har gått ner och för att inte tala om när man tar ner ett par byxor från loftet som man inte har kunnat ha på sig innan och dom passar nu, jag har dom på mig precis nu faktiskt så då blir man lite stolt över sig själv *ler*. Jag ska få en gångmaskin av min mormor, hon är verkligen jättesnäll, hon tyckte synd om mig att jag hade den här sjukdomen och sedan kan jag ju inte ut och gå på samma sätt eftersom jag har det och då är ju enda alternativet för mig gångmaskin och jag kommer ju att gå ner lättare med den plus att man då får bättre blodcirkulation och bättre blodtryck så det är bara positivt med den och sedan är den så praktisk att man kan fälla ihop den och man kan ha den i teverummet och gå på när man ser på ett teveprogram eller om man vill gå till bra musik vilket som och när jag väl får den så ska jag gå så mycket jag bara kan. Det är inte så att jag ska gå som en tossing i början utan man får börja lite och lite huvudsaken att man gör det regelbundet kanske börja med 10 minuter sedan en kvart sedan 20 minuter och sedan en timme i hyffsad takt och variera hastigheten under tiden för det gör ju också på sig. Nu önskar jag alla en trevlig midsommar!! Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0