Min födelsedag var kanon!



Ja min födelsedag var kanon, jag blev grattad både på facebook av gamla klasskompisar och av andra vänner och ja jag  har aldrig blivit så gratulerad någon gång och många av mina släktingar ringde och grattade och jag fick kort så det var roligt. Min mor och far och en kompis som heter Kalle kom till oss vid halv 3 tiden och då fikade vi där ute och sen var det meningen att min moster och hennes sambo skulle komma och min kusin Joakim men min moster hade blivit förkyld och kunde inte komma men hon ringde i alla fall och hennes sambo var på rally och ringde inte och sa att han inte kunde komma, det kunde han ju ha gjort i alla fall för här satt vi och visste inte om vi skulle börja grilla eller inte, men men... vi hade jättetrevligt i alla fall och vi åt grillat och vi gjorde gratäng och sallad och god grillsås till och sedan som efterrätt så blev det olika sorters glass och coctailbär och Persikohalvor så det var kanon och vädret kan jag inte heller klaga på, det var soligt och fint. Jag fick en jättefin paradhanduk av mor och far och en figur som var gjord i trä med Nils holgersson som sitter på gåsen och den har jag hängt upp i gardinen i köket, den passar ju så bra in eftersom vi är i just hans trakter *ler*, paradhanduken åkte upp direkt så den är också jättefin i köket, det är en paradhanduk som är väldigt ovanlig och den är från 50-talet så den blev jag jätteglad över. Jag fick pengar av min sambo för han visste inte vad han skulle köpa till mig och sen har han jobbat jättemycket nu också så han har inte kommit någonstans att handla något, men det går lika bra med att man får en peng så att man själv kan köpa vad man vill, särskilt nu när det snart är marknad här i Skurup vilket det är den 10:e då mor och far och jag ska gå på marknaden och sedan åker jag hem till mor och far för sen på kvällen ska vi fira pingstafton hemma hos mormor och sedan stannar jag tills måndag då jag åker hem igen, ska förresten in och ta blodtrycket den dagen också så får vi se hur det är med det då och sen ska jag in ännu en gång till senare och ta blodtrycket igen. Av mormor ska jag också får pengar i födelsedagspresent för hon vet inte heller vad hon ska köpa till mig och det är ju egentligen det allra bästa att få. Nej nu är maten färdig så nu ska jag gå och äta, ha det gott allihopa och kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0