Glad midsommar!!



Ja idag är det midsommarafton och jag har tagit upp den gravade laxen som nu ligger och tinar upp tills senare idag. Jag går och pular med smådetaljerna som är kvar och senare idag ska jag ju duka och göra fint på stora bordet här inne, har tagit fram söta servetter med svenska flaggan på och blommor så det är så midsommarfint så och kaffeservetter har jag likadana. Mor och far och vår kompis Kalle kommer ca vid tvåtiden och då ska vi ha fika och en bit fläta och sen ska mor och jag göra jansson och mor har varit och köpt alla sorters sill och så ska vi ju ha köttbullar och prinskorvar för min sambo äter inte sill. Till efterrätt idag blir det förstås jordgubbar och vaniljglass det hör ju till på midsommarafton. Min sambo jobbar idag men jag tror inte längre än till klockan sex det kan ju bli tidigare som han slutar också det beror helt och hållet på hur mycket folk där är idag så vi får hoppas på att han slutar lite tidigare idag. Min sambo fick fina tuffa t-shirtar igår som han gillade skarpt så det var roligt att han tyckte om dom så mycket, annars så hade vi en kompis här på besök igår och vi såg på film, men innan dess så åt min sambo och jag jättegott grillat kött och god gratäng till det och grönsallad så det var en lyckad födelsedag för min sambo lugnt och skönt. Ha nu en riktigt härlig midsommarafton för det ska vi ha, jag ska ta lite foton från festen ikväll här så att ni får se hur vi har haft det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0