Finputsning på gång *ler*



Ja jag håller på och finputsa det hela här hemma inför lördagen då jag fyller år så jag dammsugar lite här och där igen och jag har satt upp nya fina bilder på kylskåpet och jag ska stryka ny duk till stenbordet i stora rummet och sedan en nya fin duk som vi ska ha i finrummet när vi sitter där och äter på lördag och jag ska ta ner faten som vi ska använda på lördag och efterrättskålarna så att dom är här nere. Mor och far kommer hit klockan halv 3 på lördag och då ska vi ta en fika först och det blir lite vetebröd då för är det min födelsedag så är det och då får man unna sig ett par bitar vetebröd men sen å andra sidan så har jag ingen tårta utan vi ska ha glass och coctailbär och persikohalvor till efterrätt och så ska vi grilla och ha potatisgratäng och god sås på creme fraiche och annat gott i den, det är en särskilt god sås till grillat och så ska vi ha grönsallad till förstås. Dom har lovat fint väder på lördag så vi får hålla tummarna för att det bilr fint väder *ler*. Nej nu måste jag fortsätta här hej svej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0