Vaddå noll koll dom har



Ja alltså när jag var hos min arbetsledare på arbetsförmedlingen sist så sa han att jag skulle ta kontakt med någon som hade hand om allt med förståndshandikappade i Skurup och det första jag gjorde efter det besöket var att åka ner till Dagcentrat och där pratade jag med en tjej som sa namnet på hon som hade hand om allt med LSS i Skurup så jag fick hennes nummer och sen ringde jag henne när jag kom hem och hon sa att dom redan hade två stycken som skulle praktisera inom arbetsförmedlingen hos dom men att hon ville att jag skulle skicka in mina betyg från Furuboda och mina praktikintyg från utbildningen och att jag skulle mejla dom till hennes e-mail och jag trodde ju då att det gjorde arbetsförmedlingen men icke sa nicke, när jag nu ringde dit idag så hade min handledare inte koll på ett enda smack för det första så när jag berättade att jag hade varit på Dagcentrat och sedan ringt henne och berättade att hon redan hade två på gång men att jag skulle skicka in mina betyg och praktikintyg så sa han att det kunde inte dom göra därifrån, nähä? Sedan blev han sur för att jag inte hade tagit kontakt med någon annan, vaddå någon annan sa jag? Hon har ju hand om allt vad gäller LSS här så är det någon jag ska ta kontakt med så är det ju hon, sedan sa han att man lämnade inte in betyg och praktikintyg såvida dom inte ville ha en anställd, jaha men hon är kanske intresserad av det sa jag. Sedan började han chafsa om att jag skulle söka på andra ställen och då sa jag att ja men jag har ju ingen bil för tillfället hur ska jag då kunna ta mig på andra ställen, och han chafsade vidare om att ja då fick jag inga pengar, ja men jag får inga pengar just nu heller, men här står att du går på A-kassa, ja men jag går inte på A-kassa och inte det andra heller vad det nu heter för jag har inte jobbat så mycket att man får det och då var det genast annat ljud i skällan för så länge man inte får pengar av dom så bestämmer dom ju inte över en. Jag blev så sur på honom att han var oförskämd och att han inte var nöjd med att jag hade gjort det jag skulle och att han inte hade koll på att jag inte hade bil vilket han hade full förståelse för förra gången och likadant att han inte hade koll på att jag inte hade A-kassa, för förra gången så gick han igenom det på skärmen och skrev i att ja du har inte bil och du har inte A-kassa, men hur i allsin dar har det då ändrat sig till att jag har A-kassa nu helt plötsligt??? Dom verkar inte ha koll på något alls där, så nu har jag bestämt mig för att kopiera ut papperna på mina betyg och mina praktikintyg från min utbildning och även allt annat som jag har och jag ska ta reda på var hon sitter som har hand om det hela och sen ska jag gå dit själv och presentera mig och lämna papperna och säga att om dom behöver mig så är det bara till att ringa så får jag ta dom timmarna som kommer eller om det rent av dyker upp ett vikariat så småningom, det är tydligen allra bäst när man sköter det helt själv på egen hand utan arbetsförmedlingen, skulle jag sedan få något så är det bara till att ringa till arbetsförmedlingen och säga att jag har själv fixat jobb på egen hand så jag behöver inte er hjälp längre, eller hjälp och hjälp jag har ju inte fått någon hjälp nu heller men ja något får man ju säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0