Usch, blä och fy, pust och stånk och stön



Ja ungefär så låter nog jag just nu lite då och då för det är den där veckan på gång nu och inte har jag fått igång skiten heller, ja alltså lingonveckan och jag mår så fruktansvärt dåligt varje gång jag ska ha den ända fram tills jag får det för då börjar det att lugna ner sig lite, men det är så olika från gång till gång hur jag mår, vissa gånger hoppar det över helt och då nästa gång så är det niagarafallen och det är inte heller så roligt precis och ont i maggen hela daggen *ler*, men jag får ju ta tabletter för det, fast det är inte alltid som dom hjälper så då är det ju skit, men men.... inget att göra åt det ju, för jag får inte lov att ta något med östrogen i eftersom jag fick proppar i lungorna pga p-piller som jag tagit förr och eftersom jag har sånt blod som gör att man lättare får proppar så kan jag inte ta det, jag höll på att stryka med för några år sedan av lungemboli och det var just på grund av p-piller så jag är oerhört tacksam att jag klarade mig och då får man stå ut med att ha ont i magen och att må pissigt under den här tiden, har varit hos läkare men där finns inget att göra åt det säger dom så jaja då är det bara till att hålla ut tills det har satt igång. Annars idag har jag inte gjort så värst mycket, vilat lite när jag mådde som mest dåligt och sen försökte jag att äta något men man känner inte särskilt för att äta när man mår så pissigt men man måste ändå försöka att få ner något och när jag väl hade fått lite mat i mig så mådde jag lite bättre i alla fall, sen är där ju inget bra på teven heller att titta på så det har mest blivit att jag har suttit framför kaminen och värmt mig eftersom jag frös, jag brukar frysa ännu mera nu när jag ska ha det, fråga mig inte varför men så är det i alla fall och min sambo tycker att jag är sur och tvär och gnällig men jag tycker inte själv att jag är det *ler*, man märker det helt enkelt inte själv. Hoppas att det sätter igång snart så att man kan känna sig som människa igen, kram på er allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0