Ja idag kommer dom *ler*



Idag ska vi ha lite fest eftersom det är trettonafton och min mor och far kommer hit och en annan vän till oss och vi ska grilla och ha både gratäng och pommes till och god sås och innan dess när dom kommer vid halv 3 - 3 tiden så ska vi ha en fika och jag har tagit upp lite kakor ur boxen som vi ska ha då, det blir två olika sorters sockerkaka och noblesse, ni vet den där tunna chokladen som man köper i en liten ask, denna är särskilt för att ha till kaffet. Det kommer naturligtvis till att bli så att karlarna dvs far och vår vän kommer att sitta och se på film och sedan kommer min sambo vara ute och grilla och mor och jag gör sallad och gratäng och pommes, såsen fixar min sambo till för han har en specialsås som han brukar göra en särskilt god grillsås som är så god att ha till gratäng och pommes och ja grillat i allmänhet, det finns ingen som är bättre på att grilla än min sambo och han får alltid beröm för det och brukar få grilla vart han än kommer *ler*. Jag har dukat med fin duk här inne i rummet och satt ut två fina lyktor och sen ska jag börja duka riktigt lite senare idag och jag ska även lägga på en helt nystruken duk i köket för jag tänkte att vi skulle sitta och fika där först idag. Dom sover över och det är ju roligt för då kan dom ta en öl till maten och sen kan dom ta det lugnt på ett helt annat sätt  än om dom skulle kört hem igen samma kväll och vi kan vara uppe lite senare och se på film och så. Nej nu ska jag gå och fixa till mig lite och sminka mig lite grann och sen ska jag fixa med allt det andra som jag ska göra, tjingeling på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0