Eventuellt blir det på lördag *ler*

Japp som mor och jag ska på shoppingtur i Ystad och då ska vi fika först på något mysigt café och sen ska vi gå och titta lite i affärerna, min sambo ska nog installera en teve till far så då har dom att hitta på där hemma, dom hade ändå inte tyckt att det var roligt att shoppa precis *ler* så vida det då inte är teve och radio affärer och Clas Ohlsson och sådana affärer som vi inte gillar. I morgon kommer mor och far hit och en annan vän till oss och då ska vi grilla och vi börjar med en kopp kaffe och en kaka när dom kommer sen ska vi laga till potatisgratäng och göra pommes för far och min sambo tycker bäst om pommes medans mor och jag och vår vän tycker bättre om gratäng så därför så gör vi båda delarna, lite sallad till det också, jag antar att det blir som vanligt bara mor och jag som kommer att äta salladen, det är som min sambo säger:- man ska inte ta maten för djuren hehe! Sedan blir det att jag öppnar en chokladask till fikat efteråt, dom stannar över natten så att dom kan ta en öl till maten och sen blir det att vi kommer att se någon bra film mellan maten och kaffet så det ska bli trevligt. Jag har strukit en ny duk som jag har lagt på bordet här i stora rummet och jag har plockat fram tallrikar och vilka servetter jag ska ha och lyktor på bordet och ja jag har förberett lite inför morgondagen och ikväll ska vi lägga köttet i marinad så att det får ligga och gosa till sig inför morgondagen. Nej nu får jag gå och se vad vi ska ha till kvällsmat för det börjar kurra i magen nu *ler* hej svej leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0