Längtar tills på lördag



Ja på lördag så är det ju melodifestivalsuttagning och det speciella med den är att den ska vara i Malmö och Lasse Stefanz ska vara med där och mor och far kommer hit så att vi ska lagat till en god bit kött och göra potatisgratäng och en god sås till det och svamp och ha lite fest här hemma medan vi tittar på melodifestivalsuttagningen, en god väninna ska se melodiuttagningen i Malmö live så det ska bli spännande att se om vi kan se henne i teven *ler*. För er som undrar hur det har gått med mitt mående så har jag varit iväg hos Gyn och hon såg på ultraljud att det var den sjukdomen endometrios, hon tog foton på det och visade att blodet rann ut i sidorna och gick bakom ryggen, varav det är därför som det gör så ont i korsryggen och sedan såg hon även att jag hade vätska eller blod i magen eller ja inte vanliga magen utan i dom nedre delarna vid äggstockarna och det området och det var också typiskt för den sjukdomen, jag skulle ej göra någon titthålsoperation eftersom det fanns rätt stora risker med att göra det och eftersom hon ändå kunde säga att detta var endometrios och såg det på ultraljudet så behövdes inte det och man brukade visst bränna dom ändarna annars där det slippar ut blod men det varade ändå bara ett år om ens det så det var inte heller värt risken och sen det som fanns var hormonbehandling och då inte östrogen utan annat orfarligt hormon i små doser då som man sätter upp med pessar tror jag det var så då har man både lindring för det onda och preventivmedel så hon skulle höra med sin läkare som var över henne först och sen kontaktar hon mig så att jag kommer på ny undersökning och så får vi se vad som händer, men hon var jättebra, skönt att få reda på att det inte är något farligt även om det gör ont. Hon sa även att behandling med nålar kan hjälpa, har glömt nu vad det heter men ni vet vad jag menar. Det jobbiga med det hela är ju att man har så ont och att man blöder ofantliga mängder så hon skulle skriva ut järntabletter till mig och då ska man ta ca 3 tabletter om dagen med tanke på hur mycket man förlorar vilket är ganska mycket, det känns i alla fall skönt att ha varit iväg så man är på gång med att kunna få lindring på det hela och det känns skönt mitt i det hela. Nu ser jag fram emot helgen ha en riktigt trevlig helg och kram på er!

Kommentarer
Postat av: Karina

Låter bra att där äntligen händer något nu för dig ! Och tänk på att du kan bli hård i magen av järntabletterna hehe så passa på och ät nåt som är lösande oxå.

Akupunktur får du ju testa för det är ju kanon om det hjälper ! Good Luck !

2011-02-28 @ 23:17:36
URL: http://null

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0