Mor och far kommer idag



Ja idag kommer mor och far hit någon gång på eftermiddagen, dom ska ju hämta min kusin Joakim för han ska ju vara här några dagar hos min sambo och dom ska spela dataspel och prata en massa och jag ska åka hem till mor och far några dagar så det ska bli roligt. En av dagarna ska vi åka och hälsa på mormor så det ska bli roligt, har inte träffat henne på ett tag nu så det är på tiden. Annars ikväll kommer Talang, ska bli spännande att se vad där kommer för filurer idag och imorgon är det körslaget igen och jag hejar naturligtvis på team Jacob där min nästkusin Linda Thomson är med, hennes mor är kusin med min mor och hennes morfar var min morfars bror, dom bröderna stod varandra närmast och dom var alltid ute och dansade när dom var unga och bra på att dansa var dom också har mormor berättat *ler*. Det gick visst lite vilt till ibland, om där var någon som ställde till med en scen så var morfar och Ove där och kavlade upp armarna, bröderna Paulsson höll alltid ihop. Det hände att Ove ringde hem till min mor och far och då svarade jag oftast när jag var liten i hopp om att det skulle vara morfar, då sa Ove - Hör du vem det är? -Ja morfar sa jag, då skrattade Ove och sa: - nä det är det inte - Ah, då är det Ove sa jag *ler*, morfar och Ove hade så lika röster så det var svårt att höra vem det var av dom när man svarade. Nu lever ingen av syskonen men dom var sju syskon och två av syskonen hade 10 barn och dom andra hade också barn men inte lika många, så där är ju en hel del nästkusiner kan jag säga som jag inte har en aning om vilka dom är, men något som är roligt är att jag har fått kontakt med en av mina nästkusiner nämligen Oves barnbarn Linda så det är roligt, vi har aldrig träffats även om vi är nära släkt, men det blir väl oftast så när det är så stor släkt. Ove och hans fru Brita var ofta hemma hos mormor och morfar så jag har träffat dom många gånger och även Oves och Britas barn men då var jag ju så liten. Det hade varit roligt om man hade samlat alla kusinerna till min mor och alla nästkusinerna jösses vad många vi hade blivit, men det hade varit kul att se vilka dom var *ler*. Nej nu ska jag gå och göra en kopp kaffe tjingeling pling på er! Heja på team jacob i morgon nu allihopa för det ska jag göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0