Hemma igen



Ja nu är jag hemma igen, jag har ju varit hemma hos mor och far en vecka då min kusin Joakim var här hos min sambo. Min kusin Joakims föräldrar skulle åka till Kanaireöarna dom var bjudna dit på fest hos en bekant som skulle fira sin födelesedag där, min kusin var också bjuden men han var inte intresserad av det och sen hade han en hel del prov i skolan nu så han valde att stanna hemma och gå i skolan istället, men han åkte buss ut till Skurup varje dag så han har bott här hemma hos min sambo hela veckan och dom har haft jätteroligt spelat spel och pratat och någon av dagarna kom här lite killkompisar hit och dom hade killkväll och spelade dataspel och åt lite god mat som dom beställde, jag antar att det blev pizza då *ler*. Nu är det skönt att vara hemma igen. Annars så har jag börjat att leta upp mina nästkusiner på min morfars sida han hade sju syskon och två av dom hade 10 barn var så bara där är där jättemånga både kusiner till min mor och nästkusiner till mig, men det är jätteroligt och jag har hittat alla tio från båda morfars syskon. Där är några som jag ännu inte har hittat och även från morfars ena bror Erik och Folke som jag inte har hittat några från men dom är lättare att hitta, bara att leta fram alla dom nästkusinerna från dom två syskonen som fick 10 barn vardera har varit ett jättejobb, men som sagt det är jätteroligt att ha fått kontakt med så många. Jag ska göra ett släktträd har jag tänkt och drömmen  är sedan att en gång kunna samla alla och sätta upp ett jättetält och ha en riktigt grillfest och kunna prata med alla kusiner till mor och mina nästkusiner så det är roligt och dom tycker att det är roligt för dom har liksom jag gått och tänkt på att dom har en massa nästkusiner men inte orkat ta tag i det stora arbetet att leta fram alla. Nej nu är det dags att natta sig, natti natti på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0