Bidde ingen tur till Boan idag

nej det bidde ingen tur till Boan idag för mor hade så ont i huvudet och sen sa hon att hon kunde köpa den där struten som jag ska ha tag i när hon ska till Boan nästa gång och det går ju jättebra. Annars så väntar jag på att min sambo ska ringa och säga att han ska köra ut här och hämta mig, men jag vet inte när dom är färdiga för dom ska ju packa ihop tält och allting som dom har haft under övningarna så det tar ju lite tid såklart, blir det för sent så kan det hända att det inte blir förräns i morgon som jag åker hem, men vi får se när han ringer och hur sent det blir. Annars så har det inte hänt så värst mycket idag, vädret är inget upplyftande precis det är lite mulet och regigt ute, det ska bli härligt när man får sätta upp lite ljussstakar och stjärnor i fönstren som lyser upp och när man ska sätta lyse i trädet som vi har där hemma och överhuvud taget när alla runt omkring börjar sätta lyse i sina träd och granar och har fina ljusstakar i fönstren då är det mysigt, vi behöver lyset nu när det är så mörkt och trist ute. Jag tog faktiskt fram en modern ljusstake som mor och far har här hemma och satte i deras mitt fönster och den blev jättefin där och det piggar ju upp med lite lyse nu även om det inte är advent ännu, annars så brukar dom alltid ha den i stora rummet där ute men jag tycker att den gör sig bättre här i detta fönstret och sen så ser man ju mera av den här inne i detta rummet. Tjingeling pling på er!

Kommentarer
Postat av: Karina

Jag använder oftast smink när jag ska ut någonstans , är så mörk under mina ögon efter att man jobbar och är trött och sover dåligt.

Du är ju mest hemma och träffar inte så mycket folk mer än gubben din och då behöver man ju inte så mycket smink precis om man bara ska springa hemma. Vet jag att jag bara ska vara hemma så struntar jag också i att ta på mig smink. Jag använder nästan aldrig smink på jobbet då där är så torr luft så man blir torr och irriterad i ögonen , då kan man inte använda mascara precis för då får man bara ännu mer irritation i ögonen. Jag har inte börjat sminka mig förräns nu igen då jag aldrig sminkade mig då barnen var små , då hann man ju inte med sig själv precis , men nu klär dom sig själv och kammar sig så då hinner man med sig själv betydligt mer.

Tjingeling !

2010-10-31 @ 18:46:53
URL: http://null
Postat av: Louise

Jag längtar också tills man "får" sätta fram adventsstakar och sätta upp utebelysningen på altanen. Älskar allt som har med jul att göra jag med. Nu känns det ju relativt nära eftersom det är november.

2010-11-01 @ 12:26:43
URL: http://lollo71.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0