så var det söndag



Ja idag är det söndag och imorgon är det en ny vecka. Ikväll ska jag sätta upp mina plåtstjärnor i guld i sovrumsfönstren och ängeln som är i fiberoptik, blev ej av igår då vi satt och såg på vår första Blueray film det var rovdjuret med Arnold Swarsneeger och det var häpnadsväckande vilken otrolig kvalitet det var!! Jag kommer att köpa fler filmer i Blueray nu för det är en helt annan upplevelse både med bättre bild och ljud och jag trodde aldrig att det skulle vara sådan skillnad men det är det verkligen, så på sätt och vis blir det som att se filmen för första gången igen fast på ett helt annat sätt och man upplever det annorlunda tycker jag i alla fall. Annars så har jag satt fyr i kaminen så här är varmt och gott nu och jag spelar Kikki Danielssons julskiva, den är så mysig tycker jag. Ikväll ska jag nog laga till lite kassler och till det blir det pasta och någon god sås, så jag ska snart gå upp i frysen på loftet och ta upp kasslern så att den hinner tina upp. Så vad önskar man sig i julklapp, jo jag önskar mig varma goa strumpor som är jättemjuka och gosiga dom finns på Bo Ohlssons *ler*, sedan önskar jag mig en kolsyremaskin som man kan få bubblor i vanligt kranvatten, så slipper man att köpa ramlösa och det är så gott, mor och far har en sån maskin där hemma och sen är det ju bra att man dricker mycket vatten och jag lovar er man dricker jättemycket vatten när man har kolsyremaskin, det är godare att dricka vatten som är kolsyrat och det bästa med detta är att här slipper man allt salt som annars är i det vattnet som man köper ramlösa och dom andra kolsyrade vattensorterna så det är ju bra. Något gott duschtvål är ju aldrig heller fel eller badskum, eller kanske en snygg topp *ler*, annars så blir jag glad för det jag får, julen handlar ju inte om julkappar bara utan det är ju att man äter gott och att man har familjen samlad och att få rätt julstämning och fisa och knäcka nötter *ler* och äta gotter mums! Ja på julen får man ju unna sig lite gott i alla fall. Nej nu ska jag gå upp och leta fram kasslern i boxen så att den hinner tina upp. tjingeling pling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0