Första advent idag tralalalal!!!



Ja idag är det första advent och det snöar för fullt utanför och vi har fått mycket snö också, så nu är min sambo ute och försöker få undan en hel del av snön så att man kan se vägen igen, men det värsta är att börjar det blåsa så kommer vägen att vara igensnöad på noll time. Annars så ska jag snart göra lite kaffe och sätta igång brasan. Tänkte stryka lite små juldukar idag och ta upp prydnadssaker som jag inte ska ha framme nu i julatid och ja pyssla lite med allt möjligt. Sätta glitter i lampan i rummet som jag brukar göra, det är alltid sånt pilleri med det men det blir ju så fint och en annan som är kort i rocken får ta hjälp av guben som är lång och ståtlig, han brukar alltid få fixa till det längst upp i taket så att glittret fästes uppe i toppen och sen virar ju det kring kedjan som lampan hänger i och ut på lamparmarna så det blir så fint så.... sen brukar jag sätta dit små piprensar tomtar som sitter på armarna, jag får väl ta lite foton sen på allt julpynt senare så att ni får se hur fint jag har julpyntat. Ikväll blir det glögg och pepparkakor och tända ljus och myspys, tjingeling pling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0