Nyklippt och fin

Ja nu har jag varit och klippt mig och det blev jättebra, så skönt att vara nyklippt och fin igen. Annars så har jag tvättat idag och jag tvättade min sambos jobbskjorta som han har på jobbet, han har bara en skjorta än så länge, dom har lovat att ta in fler men dom görs ju i Kina så där är bara skjortor än så länge till småfolk men som sagt det ska komma in normala skjortor för man får ju i stort sett tvätta skjortan varje dag eftersom man blir svettig när man arbetar för fullt och det sliter ju å andra sidan också på skjortan så det borde ju inte vara så svårt tycker man för dom att skaffa fler skjortor men vi får väl se om dom har skaffat några nya nu snart. Jag tvättade skortan och strök den för det värsta jag vet är när man kommer i skrynklig skjorta likadant när jag har tvättat min sambos jobbebyxor så stryker jag dom också, det ska vara stil på det hela och särskilt då när man jobbar i livsmedelsaffär, ja även annars men det är ännu viktigare att man är snygg och ser proper ut när man jobbar i en affär, jag menar hade han kommit i skrynklig skjorta och skrynkliga byxor så hade ju folk undrat kan inte hans sambo stryka skjortan och byxorna? Jag har å andra sidan alltid tyckt att det var roligt att stryka precis som min mormor så mig gör det inget att jag tvättar skjortan nästan varje dag och stryker den men som sagt man måste ju ha mer än en skjorta så nu får dom sätta fart och skaffa in fler tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0