Idag är det klippning på G

Ja idag ska jag följa med svärmor och svärfar där dom klipper sig så det ska bli spännande att klippa sig hos henne, jag har foton med mig hur jag vill ha det och det är ju en helt vanlig enkel 60-tals frisyr som jag vill ha och som jag alltid har haft under alla åren men jag trivs i den, ni vet lite polisonger och lång nacke så att man kan sätta lite gelé i det och fixa till det lite extra om man ska på fest eller så och då brukar jag göra en liten ankstjärt med värmetången och sen vill ja ha inte alltför kort framme så att jag kan även där sätta i lite gelé och föna upp det lite fluffigt eller ja hur man nu vill ha det för man kan fixa lite olika frisyrer av denna korta frisyr om man inte klipper det för kort upptill, kanske snedlugg eller ja man kan fixa till det lite som man vill, fast för det mesta brukar jag bara föna upp det så att det blir liv i det och så att polisongerna syns vid sidorna lite en sextitalsfrisyr som Siw Malmkvist hade på 60-talet och alla dom andra som Lill-Babs och dom. Idag är det mulet och grått igen och det regnar usch när ska det bli sol och värme? Jag längtar tills den 11-13 juni för då ska mor och far komma hit och vi ska gå på Skurups marknad, det är en väldigt trevlig marknad för dom som inte har varit på den, det är nyttiga saker där och trevliga och inte alls tingel tangel, jovisst lite sånt finns det ju men inte så som man säger Kiviks marknad för där tycker jag att det bara är tingel tangel så för det mesta blir det bara att vi tar på Skurups och på Sjöbos marknad det är lagom marknader tycker vi. Nu ska jag göra en kopp kaffe och ta en rostad macka och bara njuta av morgonen, morgonstund har guld i mun brukar man ju säga och det blir ju vad man själv gör det till så nu ska jag ha en mysstund med en kopp kaffe och Kurre som sitter på stolen bredvid mig och rätt som det är så slinker det ner en skinkskiva till Kurre hehe! Tjingling pling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0