Hemma hos mor och far denna helgen

Ja denna helgen skulle min sambo på militärt FBU så han har varit på militärövningar från fredagen tills nu idag söndag och kommer hem senare idag, så jag har varit hemma hos mor och far på österlen och hjälpt mor för hon har så himla ont i ryggen och det strålar ut i benet så jag har dammsugat och gjort allting sånt som hon inte orkar med nu när hon har så ont, hon ska på behandling och få någon slags röntgen, hon har varit på andra röntgen innan men detta var visst något annat där dom sprutar in något i ryggen och sedan röntgar, det är visst tal om att mor ska bli sjukpensionerad för hon kan ju inte jobba så ont hon har, hon kan ju knappt köra bil utan far får köra oftast, men som tur är så har hon värktabletterna men sen får hon ju ont i magen av dom så det är upp och ner med det. Jag har dammsugat och lagat mat och tvättat och så nu när jag har varit hemma, man försöker ju hjälpa till så mycket man kan, inte roligt när ens föräldrar blir dåliga och mår dåligt, för då mår man ju inte själv bra heller. Min far var dålig i början av året då han ju höll på att stryka med han fick proppar i lungorna men som tur var så klarade han sig och nu mår han bra och är kry och pigg men nu är det istället mor som har jätteont i ryggen och det strålar ner i benet och någon operation är det ju inte tal om för dom misslyckas hela tiden med sånt och då kan man ju bli förlamad nä hon får leva med smärtan men ta sina tabletter, men det går upp och ner med smärtan, vissa dagar är hon lite bättre än andra så det går upp och ner med det, sist hon var inne på sjukhuset nu så skulle dom göra den där skiktröntgen tror jag att det heter och det hade dom ju bestämt förra gången men nu när mor kom in och var inställd på det ja då hade dom glömt bort att dom redan hade bestämt att dom skulle göra den där röntgen och det blev inget av med det då utan nu får hon vänta tre veckor till minst innan det blir någon röntgen, man undrar ju om dom inte har någon koll alls på någonting på sjukhusen längre. Nåja idag ska jag åka hem till min sambo och vår katt Kurre som ju varit ensam hemma nu  men svärmor och svärfar har varit hemma varje dag hos honom och gett honom extra lyxig mat i små burkar och torrfoder vid sidan om till det så han har ju haft det bra hela tiden, skönt att dom bor så nära att dom kan åka och titta till honom varje dag och ibland har dom åkt dit flera gånger om dagen så det är ju tryggt att veta. Nej nu måste jag göra i ordning lite frukost till mor och far och mig tjingeling pling på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0