Vad gör jag uppe klockan fem på morgonen egentligen?

Ja jag vaknade precis och är klarvaken och klockan är ju inte merrän lite över fem, vad gör jag uppe så här tidigt egentligen? Visserligen ska jag dammsuga huset idag och byta sänkläder och tvätta men det tar ju inte hela dagen så man undrar ju varför jag vaknade så här tidigt *ler*. Man får väl skylla på det fina och härliga vädret och den friska luften och hur vackert det ser ut i trädgården när man tittar ut, äppelträdet står i full blom och är jättefint. Igår tvättade jag av trädgårdsmöblerna som ju blivit lite smutsiga sedan förra året då dom var ute och som nu under vintertiden stått inne i stallet, så dom tvättades av och ställdes ut på gräsmatten, jag har nämligen tänkt att vi ska sitta där ute och fika när jag fyller år i morgon. Vi blir inte så värst många men det blir den närmaste släkten bara så det blir mor och far och svärmor och svärfar och min kusin Joakim och hans far, min moster kan inte komma imorgon för hon ska jobba men vi bestämde att vi ska fira min födelsedag senare och grilla då istället, men det är ju kul att min kusin Joakim och hans far kan komma i morgon och sen kommer ju snart min andra kusin hem Caroline och hon kommer inte hem förräns den nionde så det passar ju bra då att vi firar min födelsedag senare med även min moster och min andra kusin senare så att vi kan grilla och ha roligt då istället. I morgon blir det bara kaffe och tårta men det räcker ju gott och väl. Igår var min svärmor och svärfar i Småland en tur så vi åkte över och släppte ut hundarna men när svärmor och svärfar kom hem så hade vi ordnat grillat här hemma och nypotatis så vi åt gott här hemma när dom kom direkt ifrån Småland och det är så gott med nypotatis och grillat mmm..... Nu längtar man bara till att jordgubbarna ska bli färdiga för det är ju så gott med jordgubbar, då känner man riktigt att det är sommar när man äter jordgubbar så vi får väl hoppas att vädret håller i sig som det är nu och jordgubbarna kan bli riktigt röda stora och fina till midsommar i alla fall. Nej, nu ska jag gå och försöka somna om igen lite för det är fortfarande lite för tidigt att gå upp så vi får väl se om jag kan slumra till igen tjingeling pling på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0