Marknad idag *ler*

Ja idag ska jag gå på marknad med min moster och min mor och min kusin Carro så det ska bli kul. Min mor och far ska vara hos min kusin mellan två halv tretiden och sedan så åker dom hit och då ska vi fika, sedan kommer min sambo hem från jobbet klockan fyra och sen ska han bara vila lite och kanske ta ett bad och sen ska vi gå på marknad. Någon grillning blir det dock inte idag eftersom vädret inte tillåter det utan vi gjorde faktiskt thaigryta igår så det är bara att vi ska lägga i bamuskott som vi inte hade hemma och som min sambo ska köpa idag i affären så när vi kommer hem från marknaden så är det bara dom som ska i och sen ska vi göra ris i riskokaren och sen är det klart och det roliga är att min svärmor och svärfar har aldrig ätit denna grytan så vi gjorde den inte fullt så stark som vi brukar för att dom ska kunna äta den, den är fortfarande stark men lagom så att dom kan äta den. Svärmor och svärfar är inte så mycket för marknad så dom ska inte gå på marknaden men dom vill gärna komma och äta med oss efteråt och prata och så. Nej nu ska jag gå och fixa till mig lite, synd bara att det inte är fint väder idag, det regnar och blåser idag så man får ta på sig en tröja och ett par jeans så att man inte går och fryser på marknaden. Hej svej leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0