Nu får det väl ändå snart vara nog

Ja det tycker man i alla fall, det har varit en jobbig tid och det började med att far fick lungemboli dvs proppar i lungorna för en månad sedan och höll på att dö, jag har ju också fått lungemboli för några år sedan men det var ju pga av att jag åt p-piller och jag höll ju också på att dö då men som tur var så klarade jag mig och far också som tur är, så nu på Sjöbo marknad så var vi hos min moster och hennes man och vi gick en runda på dagen och sedan på kvällen så grillade vi och sedan skulle karlarna gå en runda för sig själva på marknaden och vi andra satt där hemma och såg på teve och pratade, efter några timmar så kom Silvas Patrik inspringades och sa att far låg på marken och var medvetslös och vi sprang så fort vi bara kunde till marknaden och där låg far och där var folk runt omkring honom, där var en sjuksköterska som var på marknaden som ryckte in och sedan var där sjukvårdare på marknaden och dom hade ringt ambulansen och först var han medvetslös men sedan fick dom liv i honom och då visste han inte var han var eller vad som hade hänt så det var skrämmande, ambulansen kom och mor fick bara vara med i den, hon kan ju alla tabletter och så som far tar, han går ju på waran eftersom han tidigare har haft proppar. På sjukhuset så röntgades far i huvudet och där såg man att han hade en liten blödning i fontalloben så nu på fredag ska han in igen och så ska dom se hur det ser ut nu. Inne på sjukhuset så var jag och mor och Christer inne och pratade med far och han var lite förvirrad där inne, vi vet inte om det beror på blödningen i huvudet eller om det är av vätskebrist som han tuppade av eller så kan han ha haft blödningen och sedan tuppat av av den, men det vet vi inte ännu, men huvudsaken att far är klar i huvudet nu och att han mår bättre. Far lades in på sjukhuset den kvällen på observation och vi körde inte därifrån förräns fem på morgonen. Far har ont i kroppen nu sedan han trillade och det är ju inte så konstigt och han går lite vingligt emellanåt men det ska nog rätta till sig igen, vi får väl se vad som säger på fredag när han ska röntga huvudet igen, men värdena var bra dom låg på 2.1 så det var ju bra i alla fall.  Jag går och oroar mig för vad som ska säga på fredag om fars blödning i huvudet men jag hoppas att det inte är något allvarligt och att den ska vara borta. Det blir lite för bra ibland så man orkar inte alltid med allting och det ska ju hända på en gång allting också så man är både trött och orkeslös just nu. Vi skulle ha åkt upp till min kusin Caroline och hennes sambo Patrik men det blir inget av med det för det orkar man inte med just nu, nu får vi se vad dom säger på fredag om far, jag oroar mig för det också och sedan så har mor ont i ryggen som bara den så hon kan knappt gå hon har fått en rullator som hon ska ha som hjälp när hon går, det är tydligen en medfödd skada i ryggen som hon inte har märkt av förräns nu och hon har jätteont av det så hon får ta värktabletter för det hela tiden, men trots det så har hon ändå modet uppe och är pigg så pigg man nu kan vara när man har ont men ja det går upp och ner, vissa dagar är väl mera hyfsade än andra när det gäller smärta och så för henne, man oroar sig hela tiden för sina föräldrar och det skulle ju vara konstigt annars. Annars idag är det varmt som bara den, man får dricka flera glas vatten om dagen för att orka med värmen, nej nu ska jag gå ut och hänga upp lite tvätt och sen ska jag vila mig för det är röda veckan på gång usch och blä, ha det gott allihopa och kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0