Igår åkte min kusin hem

Ja igår åkte min kusin Joakim hem men vi ses ju igen på torsdag då det ju är Sjöbo marknad, vi går på torsdagen istället eftersom vi sedan ska sälja på Degeberga samlarmarknad på löragen och söndagen det är ju i stort sett två dagar nu där eftersom alla har börjat sälja även på lördagen och förra året var det full rulle där redan på lördagen och då började vi också att sälja, man kunde tro att det faktiskt var marknad på lördagen för det var mycket folk redan då, klart att det har spridit sig att det säljs även på lördagen så det är ju inte så konstigt eller hur? I alla fall så ska vi sälja på lördagen och söndagen så jag hoppas att det inte blir för varmt för då är det ju jobbigt att stå och sälja där i två dagar med sådan värme. Min kusin och min sambo var ju och såg på Predator och dom hade ju lite jippo där eftersom det var premiär och dom fick filmer i Bluray och t-shirtar som var jättetuffa så det var ju kul och föreställningen var klockan halv 12 på natten alltså, i alla fall så hade filmen varit jättebra dom sa att den filmen var den bästa av alla dom filmerna. Filmen som dom fick i Bluray var den första av dom filmerna med Arnold Schwarznegger. Igår var det så varmt att man nästan inte stod ut usch och fy, idag är det inte så varmt som igår men det är ändå sådär klibbig värme och det är inget vidare. Vi satte upp en takfläkt som vi hade på loftet som vi har haft uppe för länge sedan innan i ett annat rum här i huset men nu satte vi upp den i sovrummet och det är så gott att slå på den på högsta nivå och bara ligga där och svalka av sig och särskilt då när man ska sova så behöver man ju ha svalt för att kunna sova. Igår bytte jag toppar tre gånger så svettig var jag det var ju olidligt och jag har druckit vatten som bara den över 10 stora glas drack jag igår och sedan har jag ätit vattenmelon och jordgubbar så man har gått på toa flera gånger, men inatt så gick jag inte så värst många gånger som dagen innan vilket bevisar att kroppen verkligen har tagit åt sig all vätskan, så glöm inte att dricka, det är det viktigaste man ska göra när det är varmt, att man inte känner för att äta är inte så konstigt i denna värmen men dricka måste man göra för annars så torkar kroppen ut och man mår illa tänk på det. Igår kväll så jag på Lotta på Liseberg och det programmet är bara sååå bra, Lotta är så klämmig och där är sådan stämning bland folket som är där i jämförelse med Skansen så kan dom slänga sig i väggen för Lotta På Liseberg är mycket bättre än Skansen och Skansen där är publiken så tråkig och stel men som sagt det är ju Stockholmare så det är inte så konstigt och Göteborgare dom är trevliga och inga snobbar utan dom släpper loss och det är härligt, så Lotta på Liseberg kommer att slå ut Skansen helt klart i längden, hon har dessutom mycket bättre artister i sitt program än dom på Skansen. Nej nu ska jag gå och ta mig ett stort glas vatten igen *ler* sen ska jag gå ut och hänga upp tvätten som jag har i maskinen, pling plong sing a song!

Kommentarer
Postat av: Karina

Trevligt och visst måste man tänka på vätskan !

2010-07-13 @ 19:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0