vad händer idag?

Ja idag går tvättmaskinen på högvarv och jag eldar för fullt i kaminen, snart ska jag gå ut och fylla på två kassar till med ved så att vi har inne tills ikväll. Annars så ska svärmor göra ärtsoppa till oss så vi får det till kvällsmat idag och det är ju inte dumt, särskilt nu när det är så kallt och rått ute då är det gott med ärtsoppa. Buhres fisk i Kivik har brunnit såg jag, branden misstänks vara anlagd och dom stackarna som äger affären var på kanarie öarna så dom fick otrevligt besked klockan tre i natt, det lär ju ta lång tid innan affären är uppbyggd igen och dom skulle ju ha öppnat till Påsk men tyvärr så blir det ju inget av för dom nu som istället får satsa på att bygga upp och renovera stället, dom har visst inte ens fått stopp på branden ännu även om det var ända sedan tre i natt som dom kom dit så vem vet, där kanske inte blir något alls kvar av butiken, vi får se på nyheterna ikväll hur det har gått men hemskt är det i alla fall. Nu ska jag gå ut och ta in ved och sedan ska jag sätta på en go kopp kaffe, ha det gott och kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0