Tänker ha tomtarna kvar lite till



Ja jag har ångrat mig jag tänker ha tomtarna kvar tills åtminstonde knut för det är ju egentligen då som man ska ta bort pyntet fast jag har dock haft det kvar längre andra år ändå för det är ju så trist och tråkigt ute och då behöver man ha något roligt att titta på här inne så jag behåller tomtarna kvar även om andra tar ner sitt pynt. Jag byter inte gardiner förräns senare heller för jag ser det som ett tecken på att våren har kommit så därför sparar jag det tills det är dax och likadant att ta ner andra saker som ska ersätta tomtarna på hyllan i datarummet och på andra hyllan i stora rummet, då brukar jag även köpa tulpaner och då har dom ju precis hunnit att komma när våren är på ingång, jag har mina traditioner och står fast vid det även om  alla andra tar ner sina julpynt och ljusstakarna och sånt men som sagt man behöver ha något roligt att titta på här hemma så därför behåller jag det kvar tills det känns rätt att ta ner det. Ikväll är det Let´s dance och det ska bli spännande att se hur det går för deltagarna, vi ska ha hamburgare ikväll riktigt gott mm.... då ska man förstås ha boston gurka och vitlöksklyftor av olika smak som chili och vanlig vitlök på burk och ketchup till förstås, fast det är dock bara jag som vill ha dom där vitlöksklyftorna i hamburgaren och sen lite ost i den också så blir det extra mumsigt. Det ska visst bli riktigt kallt inatt och just nu är det minus 10 grader här så det kommer säkert att bli svinkallt senare ikväll. Ett gott råd till alla nu när det är så kallt ute om nätterna är att låt vattenkranen stå på hela natten lite grann så att det inte bildas proppar i rören för då fryser dom i sönder och då får man ju inget vatten, det är sånt som man kanske inte tänker på annars men så gör vi varje natt nu när det är så kallt för att vara säkra på att det inte händer något sådant. Ha det gott allesammans och glöm nu inte let´s dance på kanal 4 ikväll klockan 20.00. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0