Det blev lite flera dagar hemma

Ja jag kom ju hit i  onsdags när min far kom hem från sjukhuset och jag stannade några dagar till för att far tyckte att det var roligt och sen ville man ju se så att han piggnade till och att allting gick som det ska och så och det har det gjort, far har varit jättepigg och nu kan han andas som han ska  och det är skönt, jag har inte sett far så pigg på jättelänge och nu skojar han och är glad och äter för det gjorde han inte innan, kanske inte så konstigt när man är dålig och har fullt med proppar i lungorna och inte kan andas, men det visste vi ju inte då och det var ju tur att han kom in som han gjorde nu för annars så hade det gått illa, men som tur var så gick det bra och det är jag oerhört tacksam för. Det var inte tänkt att jag skulle stanna så här länge som nu, men sen kom ju snöstormen och man kan ju inte ge sig ut i snöoväder och riskera livet och jag har ju det bra här och så och jag pratar med min sambo varje kväll på telefon och han har fått köra iväg en massa snö på hans mors och fars gård för den var full av snö och likaså vår gård, men sen är det ju så att det blåser igen på bara en liten stund så han är ganska trött på snö nu kan jag säga och det förstår man ju och sedan så ska det komma jättemycket snö till nu klockan ett idag och det är ju inte lönt att dom tar bort någon snö idag i alla fall eftersom det både blåser och ska snöa en massa senare idag, men igår tog dom faktiskt bort snö med traktorn ytterligare en gång eftersom det hade blåst och det hade bildats drivor på min svärmor och svärfars gård och även på vår gård så då tog dom bort det dom kunde, för annars om man låter det vara helt så blir det bara värre och sen fryser det och sen är det ju som sten och då kan man inte får bort det, så det gäller att ta bort en del snö medans man kan, så min sambo var jättetrött igår när han hade hållit på att få bort snö hela dagen, så han skulle bara ta sig ett bad och sedan gå och lägga sig. Nu hoppas jag bara på att det snart ska sluta att blåsa och snöa så att man kan åka hem igen och sedan ska jag ta bort alla mina tomtar och granen ska ut och sedan ska jag fixa och dona hemma, ersätta tomtarna med annat och göra det fint, men än så länge så får jag allt stanna på österlen en tid till och tur är ju att man har telefonen så att man kan prata med min älskling där och höra våran katt kurre spinna i luren *ler* tjingeling på er !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0