Vilken dag!



Ja alltså jag har ju varit hemma hos mor och far från igår och sov över tills idag då jag skulle klippa mig och göra slingor i håret och jag kan säga att denna dagen har varit något jobbig och detta året ska vi inte prata om hur det har varit, hemskt kan jag bara säga, det har varit prövningar efter prövningar, först så blev far sjuk och höll på att stryka med sedan en tid efter fick han hjärnblödning men som tur var så klarade han sig utan men från det, sedan har det bara hänt det ena efter det andra visserligen inte något så hemskt som det men ändå, man undrar ibland om det aldrig ska sluta med allt trubbel, pannan klöddade hemma hos mor och far och sedan märkte dom att vattnet försvann och dom undrade ju var det blev av och när dom ringde min mosters man Patrik så sa han att - Ja gå runt i huset och titta så att inte något element läcker någonstans och det gjorde dom och dom upptäckte att elementet i stora rummet längst ute där vi inte brukar vara så ofta läckte och mor och far fick panik och började att sätta ut torkare där för att allt vattnet skulle torka upp, mattan som låg där i ena hörnan var helt blöt, men som tur är så har det mesta torkat upp nu och det kommer att ordna sig, men ett nytt element kommer det ju till att bli i det rummet, så jag åkte ju hem redan igår för att hjälpa dom att fixa i det rummet, sedan idag så var vi först i Simrishamn och gjorde lite ärenden och då hade far bilen på och spelade musik medans vi gick i Simrishamn och ja det tog väl kanske en timme när han stod där och sedan så när jag klippte mig så väntade han utanför i bilen och hörde på musik även då och rätt som det var så stannade bilen och var helt död, han kom in och var helt förskräckt på frisörsalongen och vi blev ju lika förskräckta för vi visste ju inte hur vi skulle kunna ta oss därifrån och sen tänkte jag bara - Nej inte detta också!! För det är så att mors och fars teve pajade också bara för en liten tid sedan så min sambo har beställt en ny teve som vi ska installera i helgen, så det har varit en hel del saker som har gått sönder och som har klöddat på kort tid kan man ju lugnt säga, så detta var liksom droppen på det hela. Jag ringde till min sambo men han hade inte slutat jobba då heller men sa att om vi inte lyckades få någon till att få igång bilen med startkablar så kom han ut när han slutat jobba och han slutar inte förräns vid sjutiden, men så ringde vi till min bästa väninnas man och han är expert på Volvobilar då han har haft volvo alltid och har alltid fixat med bilar och så, så han kan ju det och det vi inte visste var att volvobilarna är känsliga för att man har radion på länge att det liksom tar på batteriet då, i alla fall vi ringde till honom och han sa att han kom ut direkt och hjälpte oss och det var verkligen jättesnällt av honom Tack så jättemycket Rickard, du är guld värd!! That´s what friends are for som man säger och vi ska hitta på något som vi ska köpa till dom som alla i familjen kan ha nytta av som dom ska få som tack för hjälpen. Jag kan inte säga att vi har umgåtts så mycket med min bästa väninna och hennes familj men hon och jag pratar via facebook och vi läser varandras bloggar och kommenterar och så och ibland pratar vi även på msn så vi har hela tiden hållit kontakten och när vi väl träffas så är det som att vi inte varit ifrån varandra alls utan vi pratar som bara den om allting bara bla bla bla bla bla *ler*. Vi ska bjuda hit dom på grillningsfest i sommar för det är ju alltid trevligt och kan aldrig vara fel med grillat. Jag är så glad för min väninnas skull för hon har fått ett nytt jobb och det kommer att bli mycket bättre för henne och hennes familj än det jobbet hon hade innan så jag gläds verkligen med henne och hennes familj. Hon har jobbat natt alltid innan och det är ju väldigt påfrestande i längden och nu ska hon alltså jobba dagtid det mesta så det är ju skönt, jag tror att det kommer till att bli toppen!! Grattis Gumman än en gång och kram på dig! Tack för att du har en sån go gubbe som kommer och hjälper oss när vi har fått strul med volvon *ler*. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Karina

Det var så lite så !! Klart att ni ska höra av er om ni bheöver hjälp !

2010-12-10 @ 20:26:43
URL: http://null

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0