snö snö och åter snö



Ja det har kommit en hel del snö och idag har min sambo varit hemma hos sin mor och far och hjälpt dom att få bort all snö som har samlat sig hemma på gården hos dom och först så tog dom bort en hel del snö här hemma, i alla fall så att man kan köra om man behöver, men det värsta är ju att det ska börja blåsa sen och då kommer snön att flyga omkring och lägga sig på vägarna igen och sen kommer det antagligen till att snöa mera också, inget förvånar mig längre när det gäller snön. Idag har jag bäddat med nya påslakan eller med julpåsklakan med tomtar på så att det blir juligt där inne också, annars så har jag sett på Leilas julspecial där hon lagade god mat och just nu så ser jag på Per Mobergs matprogram, det är alltid roligt att se när dom lagar mat på teven tycker jag. Jag har faktiskt ingen aning om vad jag och min sambo ska laga till för kvällsmat idag för jag vet ju för det första inte när han kommer hem eftersom dom fortfarande håller på med snön, då kan ni tänka er hur mycket snö där hade samlats.... Det får i alla fall bli något lättgjort när han kommer hem så jag förmodar att det blir vanlig korv med pommes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0