Sista dagen som min sambo jobbar på det jobbet han har nu




Ja jag trodde ju först då när han skulle börja jobba på det nya stället att det var en fast anställning men det var det tydligen inte utan det var väl bara sådan här tillfällig praktikplats så att säga där dom kan få billig arbetskraft, för nu jobbar han sista dagen där. Han har varit på Expert i Malmö på Mobilia och där har han trivts jättebra med personalen och chefen och ja allting och dom med honom, men så är det ju idag att dom kan inte anställa hur som helst utan det ekonomiska styr det hela, så vi får väl se vad det blir härnäst som min sambo kommer att arbeta inom, förmodligen blir det nog någon mataffär igen tror jag. Annars så är det en lugn dag idag, jag ska snart sätta lite fyr i kaminen och sedan får jag ta och äta något för jag har inte kännt för att äta något ännu, man får vakna till lite först framför datorn innan *ler*. Det jag har kvar att göra nu här hemma inför julen, det är att göra landskapet på barskåpet och att sätta ner gottebordet som vi har i datarummet eller om man så vill allrumet för vi har matmöbler där inne också och vi brukar äta där inne när vi har gäster. Gottebordet ska göras i ordning och torkas av då det har stått på vinden och sedan ska jag stryka en fin duk som ska läggas på och dekorera med lite fina gotteskålar och någon fin tomte, men jag väntar med dom sakerna tills lucia i alla fall. Ikväll blir det fläskfilé till kvällsmat och gratäng till det tror jag att det får bli och det är ju inte så dumt. Nej nu får jag gå äta något för nu börjar det kurra lite i magen på mig tjingeling pling på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0