så snöar det igen



Så snöar det här igen och inte lite heller, här har kommit ganska mycket snö och mer ska det tydligen bli så vi får väl se hur mycket som kommer denna gången. Jag har precis varit ute och tagit in ved så att vi har ved inne hela kvällen så att vi kan elda för fullt. Jag har tagit ner jultavlorna och satt upp den ena i köket, den andra tavlan som ska vara ovanför jullandskapet får min sambo hjälpa mig att sätta upp för han är längre än mig och når upp dit där tavlan ska sitta, sen ska han ta ner gottebordet som vi alltid brukar ha här rummet och jag ska stryka en fin julduk ikväll som jag ska lägga på bordet och sen ska jag göra det lite fint med gotteskålarna som jag nu har diskat och sätta ut några tomtar mellan dom, sedan är det bara granen som ska in också men den får vänta några dagar till *ler*. Min sambo har varit iväg med julkorten nu så det var i sista minuten som jag fick iväg dom men bättre sent än aldrig som man säger. Nej nu får jag upp och kolla i boxen vad vi ska ha till kvällsmat tjingeling på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0