Lugn och mysig julafton



Idag har vi haft en lugn och mysig julafton. Det var ju meningen att mor och far skulle komma hit men pga snön så kunde dom inte köra hit och sen skulle vi ju fira hemma hos svärmor och svärfar resten av kvällen men vi kunde inte ens gå dit fastän det bara är 800 m härifrån för här är så högt med snö ända upp till midjan och sen blåste det, så vi stannade här hemma och gjorde det mysigt istället och vi har haft en jättemysigt julafton. Vi öppnade dock inga klappar för dom ska vi spara tills vi ska fira med våra föräldrar sen i jul, vi får väl se vilken dag som det går att köra igen på så att vi alla kan träffas och fira julafton då istället. Idag började vi med att se på Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul och vi drack kaffe och åt drömtårta till det, efter det så gjorde vi i ordning skinkan, vi griljerade den och jag stekte prinskorvar och jag lade upp olika sorters sill i burkar och sen lade jag upp gravad lax på ett fat fint och öppnade en Edamer ost och sen hade jag tagit upp rosenbullar ur frysen och jag kan säga att det blev mycket mat över, man orkar inte äta så mycket som man tror, jag åt lite sill och ägg och lax och sen åt jag lite skinka och prinskorvar men det var jättegott så nog har det varit en lyckade julafton alltid *ler*, sen har vi sett på trevliga julprogram på teven så det har varit lugnt och skönt och mysigt. Fortsatt God Jul på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0