Imorgon ska vi köra och köpa gran



Ja imorgon ska vi köra iväg och köpa gran och det blir en vanlig gran i år, så vi får hoppas att vi hittar en snygg gran i morgon, men det gör vi säkert *ler*. Det är bäst att vara ute i tid och köpa gran för sen vet man ju inte om där är några granar som är snygga kvar när det är närmare jul. På söndag ska vi hem till mor och far och insallera deras nya teve. Det är ju aningen kallare nu än vad det har varit dom andra åren närmare jul så jag har varit uppe och letat fram alla mina tjocka tröjor för dom behövs verkligen nu, jag har inte behövt att plocka fram dom på flera år innan men nu var det dags att ta fram dom och när jag var uppe och tittade i mina boxar med kläder så hittade jag en tröja som jag köpt på Kappahl för många år sedan grön med snöstjärnor i mitten, liksom en bord av snöstjärnor i mitten av tröjan, den är sådär lagom tjock och mjuk och inte sticksig så den var min favorit redan på den tiden och det är den fortfarande, men det roliga är att det modet med snöstjärnor på allting har blivit modernt igen såg jag. Jag läste det i alla nya tidningar nu att allting med snöstjärnor på är inne, tex halsdukar, mystofflor, tröjor, vantar ja allting  i stort sett så det var ju roligt att det som man plockar fram nu är inne igen *ler*. På tal om att köpa gran så glömmer jag aldrig när vi i skolan skulle få se på en distneyfilm, det var närmare jul till och vi gick i tredje klass tror jag och det var på den tiden då dom beställde filmrullar och spelade upp dom i en sån filmmaskin på en vit duk, vi tyckte att det var så stort och filmen som vår klassfröken visade då var den när Musse och Pluto ska ut och hugga julgran och får med sig Piff och puff hem och ja sen vet ni ju vad som händer i resten av filmen för den sänder dom ju på julafton i Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul, men det är en sån sak som man fortfarande kommer ihåg och som man tyckte var så roligt då när man var så liten, man skrattar ju för sig själv när man tänker på det och jämför med idag då vi har både video och dvd och ja allt vad som nu kommer och då hade vi ju inte video ens och vi tyckte att det var stort att få se på film i klassrummet tecknat också *ler*., det var ju tom innan tiden då vi kunde spela in program från teven, så snacka om att det har hänt mycket inom tekniken bara på dessa åren *ler*, nåja det är ett av dom minnena från skolan som jag har som jag tycker var fint och som man gärna tänker på när det drar sig mot jul eftersom det var just den filmen som vi såg med Musse pigg och Pluto när dom ska hugga gran i skogen. Nej nu är det dags att natta sig natti natti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0