Ikväll ska julgranen få komma in



Ja ikväll är det dags för granen att få komma in i stugan och sen ska jag klä granen till tonerna av ljuv julmusik *ler*, jag tror att det var ikväll som det andra programet med Ernst jul kommer men jag ska ta reda på det närmare efter jag skrivit detta inlägget. I alla fall så ska det bli mysigt att få in granen och att klä den och jag tror nog att vi öppnar en flaska glögg ikväll och sitter och myser. Vilket väder vi har fått, jag har förberett mig på att jag och min sambo får fira jul helt själva här i huset på julafton och sen får vi fira vår julafton en annan dag i jul när vädret är bättre och egentligen spelar det ju inte någon roll vilken dag i jul som man firar julafton, man kan ju inte göra något åt vädret, det har ju inte varit sånt här väder sedan 150 år sedan. Just nu är min sambo ute och får undan mera snö på gården och visserligen så har dom en lastare till hjälp eller traktor men ändå det är mycket jobb ändå och se när det inte nog med att dom ska ta bort all snön på vår gård utan det är även på svärmors och svärfars gård som dom ska ta bort snö och där går snön upp till fönstren och lite till så nog är där att hitta på alltid, det är bara det att min sambo är så trött på snön nu så att jag vet inte vad och det förstår man ju, han hinner inte få undan den gamla snön förräns det kommer ny igen och mer ska det ju komma inatt och flera dagar framåt, men vi får se hur det blir för det är ju inte alltid som väderleksrapporterna stämmer helt och hållet, så vi kan ju alltid hoppas att det inte blir för jäkligt. Nu har jag kollat upp teveprogrammen och det andra programmet med Ernst Jul kommer ikväll på fyran klockan åtta och det är den vanliga fyran det går på, God Jul på er!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0