Hu vad kallt det är ute



Ja det är minsann inte varmt ute, det är bitande kallt brrr.... tur att man har fullt med ved ute i stallet och att vi eldar för fullt. Jag pratade med mor och far innan idag och dom hade fått snö på österlen men vi har inte fått någon snö alls här, men det kommer kanske, men jag hoppas verkligen inte det för jag vill verkligen till Malmö på fredag så att jag kan inhandla det som jag ska. Ikväll är det bonde söker fru och det blir bara tossigare och tossigare där tycker jag, men jag måste ju bara se hur det fortsätter *ler*. Ikväll ska vi ha snitzlar och pommes till det och jag lagar till någon god bernaissås till det, så det blir mumma. Igår slog jag in dom klapparna jag har färdiga här hemma så nu är det gjort och sen ska jag bara posta mina julkort också och det gör jag på fredag när vi ändå ska iväg, om det nu blir så, annars så får jag posta dom här i Skurup. Jag har ju önskat mig en topp i julklapp av mor och far och jag ska kolla på en vårlig topp på Kappahl för sen tror jag att jag väntar tills dom har rea i juldagarna för då får jag mera för pengarna så då ska jag handla fler toppar då och jag vet om att jag kommer att få pengar i juklapp av mormor så då lägger jag till dom där så att jag kan få en topp till, man får inte vara dum i tummen när det gäller att handla kläder så då är det bättre att vänta tills rean i mellandagarna så att man får fler toppar för pengarna, men vårtopparna säljer dom ändå inte billigare så den kan man ju inhandla redan nu *ler*. Ha det gött allesammans!

Kommentarer
Postat av: martina

Poor, poor Mr Pig!!! Roliga bilder!!! kramkram:)))

2010-12-17 @ 16:40:36
URL: http://nobaybitch.blogspot.com
Postat av: Johanna

Ja jag tycker att det piggar upp med lite roliga bilder, så jag har hittat en hel del som jag tänkte ta med här i bloggen sen ler

2010-12-18 @ 13:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0