Hoppas att julkorten kommer fram i tid



Ja jag fick ju iväg mina julkort igår och det var visst egentligen dagen innan som var sista dagen men jag hoppas ändå att korten kommer fram i tid, man vet ju aldrig med posten. Jag ska skicka iväg ett annat paket till min släkting i USA det är Eloise en avlägsen släkting på fars sida och vi har hållit kontakten i den släkten sedan dom emigrerade till USA i slutet av 1800-talet början på 1900-talet så det är ju avlägset men ändå så har vi kommit varandra nära. Först var det far som skrev till henne och nu är det jag och innan dess när hennes föräldrar levde så var det farmor och farfar som skrev till hennes mor och far och nu har jag tagit över kontakten med henne, ja jag har hållit på i några år och skriva till henne och det är ju jättebra träning också på engelska och sedan har hon en bror som har två barn som är i 20-årsåldern som jag även har kontakt med på Facebook och jag har även deras adresser och så så det är ju kul om man kan hålla kontakten med dom också sen i framtiden. När far var liten så åkte dom över till USA och träffade Eloises föräldrar så Eloise skickade ett foto till mig där far och hon stod bredvid varandra det är kul *ler*, drömmen är att en dag åka över dit och träffa henne och hennes brorsbarn så vi får väl se, jag har fått inbjudan att åka dit när jag vill och det hade ju varit roligt men men det får vänta än så länge. Vi brukar i alla fall hålla kontakten via facebook och sedan skriver vi alltid julkort till varandra och skickar en julklapp och det är den julklappen som jag ska försöka få iväg men det går ju inte så länge det är sånt här väder, men i alla fall den får komma fram när det gör det sen för man vet ju hur posten kan vara dom är inte så noga på att det kommer fram snabbt precis, men bättre sent än aldrig. När ni har fått kort så kan ni väl säga till så att jag vet att det har kommit fram tjingeling pling på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0