fredag idag



Ja idag är det fredag och ikväll kommer finalen i Idol så det ska bli spännande att se vem av dom som vinner, jag hejar på Jay. I morgon bär det av hem till mor och far på österlen för vi ska installera deras nya teve och ställa in kanaler och så så att det stämmer, deras parabol har varit lite kinkig nu när det har varit oväder så vi får kanske rätta till den också så att dom kan få in alla kanaler som dom vill, far vill ju ha in dom tyska kanalerna nu till jul för där är alltid så fina musikprogram när det är jul och det är ju roligt att titta på. Annars idag är det lugnt, min sambo ska hem och hjälpa sin far lite med några saker men sen kommer han hem igen. Jag ska snart sätta igång kaminen för hu, det är kallt ute som bara den. Jag ska upp och hämta mina två jultavlor som också ska upp idag och sen är det bara gottebordet som också ska ner och jag ska göra i ordning det och stryka en snygg duk att ha på det och ta ner gotteskålarna som ska diskas efter att ha stått på loftet och någon tomte som ska stå på gottebordet ska också ner men annars så är allting klart och det är skönt. Någon dag i nästa vecka så ska mor och far och jag åka till Malmö och då ska jag inhandla det sista jag har att handla i julklappsväg och sen är det ju kul att gå och titta nu när dom har julskyltat också, jag tror att det blir Entré som vi åker till för där har vi aldrig varit, det är ju ganska nytt det köpcentrat, så det ska bli spännande att se hur där ser ut. Nej nu ska jag sätta fyr i kaminen hej svej leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0