En bit på vägen



Ja nu har jag fått upp glittret i lampan och i gardinerna i stora rummet så det blev jättefint, man får ta lite efter hand och jag har varit uppe på loftet och tagit fram alla tomtarna så dom är här nere i sina lådor nu men dom har inte kommit upp på sina platser ännu. Ikväll blev det rester till kvällsmat, vi hade lite kyckling kvar och lite köttbullar och två biffar och ris så det blev blandad kompott men det gick bra det också *ler*. Nu sitter jag och njuter av en kopp kaffe, ni vet det där goda julkaffeet som Zoegas har nu, måste köpa mera av det inför julen *ler*. Som det har snöat här idag jösses, och mera snö ska komma, så man undrar hur det ska gå, vi kommer inte ut från våran väg här ute på landet, så min sambo har inte kunnat ta sig till jobbet i Malmö och han lär väl inte kunna göra det heller på hela veckan eftersom vädret är som det är och eftersom vi inte kan ta oss ut från denna landsvägen heller. Nu väntar jag bara på att klockan ska bli åtta så att man kan få se på bonde söker fru och dagens avsnitt lär ju vara något i hästväg, ja ni vet ju vad jag menar *ler*, annars så får ni som inte vet läsa föregående inlägg, kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0