Ätit middag hos svärmor och svärfar



Ja idag blev vi bjudna på ärtsoppa hemma hos min svärmor och svärfar och det blev punsch till också så det värmde lite *ler* efter det blev det kaffe och vi pratade och hade det trevligt. Nu är vi hemma och har satt igång kaminen för det behöver man minsann det är ju smällkallt ute hy... Jag vet inte vad där är på teven ikväll, förmodligen är där väl inget intressant ikväll heller, men jag ska kolla upp det och se om där är något som är sevärt. Annars så ska jag ta ner gottebordet och tvätta det eller torka rent det eftersom det har stått på loftet och sen ska jag stryka en fin julduk att ha på bordet och sen ska jag diska lite fina gotteskålar som jag ska ha på bordet och leta fram någon trevlig tomte som jag ska ha som dekoration på bordet och dom två tavlorna ska jag också ta ner. Jag har två gamla julbonader i papper som jag har ramat in  och den ena har jag alltid över jullandskapet och den andra hänger alltid i köket på väggen där, sen är det ju granen sist men den kommer inte in förräns några dagar innan jul. Vi får väl se hur det ska bli i slutet av veckan med vädret men det hade ju varit bra om vi hade kunnat komma in till Malmö så att jag kan handla det som jag har kvar att handla för sen blir det så jäktigt, dagarna bara rinner iväg ju. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0